KVAR 'PRIJE ROKA'

Kako možemo sami pripaziti na mjenjač u našem autu? Stručnjak pojašnjava što treba izbjegavati u vožnji

Zagreb: Automobil Peugeot 308 na testu
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/3
01.09.2024.
u 16:01

Jednu od stvari na koje svakako treba pripaziti tijekom vožnje je da vozači dovoljno snažno pritišću kvačilo prilikom mijenjanja brzina

Od kvarova na mjenjačima strepe svi vozači, posebice jer se mogu dogoditi iz brojnih razloga, a ''šteta'' zna biti pozamašna. Međutim, za neke kvarove krivi su i sami vozači svojim načinom vožnje, a tehnički savjetnik Marin Morava kazao je za Reviju HAK koje stvari treba posebice izbjegavati u vožnji kako se mjenjač ne bi pokvario i prije nego što je ''trebao''. Kako je kazao, vozači svakako trebaju pripaziti da dovoljno snažno pritišću kvačilo prilikom mijenjanja brzina.

- Ako vam se to dogodilo prvi put vjerojatno se neće štetno odraziti na ispravnost rada mjenjača. Učestalim ponavljanjem ovog događaja moguće je oštetiti sinkroni prsten stupnja prijenosa na kojem se ova radnja često događa. Kod oštećenja sinkronih prstena dolazi do gubitka njihove uloge da izjednače broj okretaja između dva vratila kako bi se lakše i bez smetnje promijenio stupanj prijenosa. Vozač će ovaj problem prilikom promijene stupnja prijenosa osjetiti kao povećanje otpora kod kretanja ručice mjenjača brzina prilikom ubacivanja u brzinu, uz prisutnost mehaničkog krckanja u prijenosniku. Preporuka je s ovim tipom neispravnosti u što kraćem vremenu otići na servis jer mogući su i drugi uzroci koji mogu uzrokovati slične simptome prijenosnika prilikom promijene stupnja prijenosa, kao što su neispravan rad spojke ili loša podešenost spojke - ispričao je, tako da odgađanje servisa može napraviti još veću štetu.

- Može doći do prisutnosti metalnih strugotina u mjenjačkom ulju koje nastaju neredovitim habanjima prilikom promijene stupnja prijenosa. Ostaci metalnih strugotina štete ležajevima mjenjača i zupčanicima, a u najgorem slučaju moguće je potpuno oštećenje mjenjača te gubitak pogona vozila - dodao je, pa komentirao što se može dogoditi u slučajevima kada u velikoj brzini mjenjač prebacimo iz, primjerice, 6. stupnja u 2. 

- Otvorena je mogućnost izlaska iz maksimalno određenog broja okretaja motora što naravno može biti štetno za mehaniku motora do razine većih mehaničkih oštećenja motora - ukazao je Morava.

POVEZANI ČLANCI:

>> FOTO Poslali ste nam fotke svojih pasa: Pogledajte te divne njuškice!

Zagreb: Automobil Peugeot 308 na testu
1/62

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije