27.12.2016. u 08:23

Bilo je dosta planova kako propuhati sarajevsku kotlinu okruženu planinama. U socijalistička vremena razmišljalo se o utopijskim rješenjima kao što su probijanje velikog tunela ili postavljanje ventilatora na Ivan-planini, do toga da se dijelovi Trebevića uklone ili rasijeku

Iako je zrak u Sarajevu onečišćen već petnaestak dana, nevjerojatno je da je zabrana za vozila koja imaju zadnju parnu znamenku uvedena baš na Božić i odmah jučer ukinuta. Trebala je sarajevska vlast pokazati puno više senzibilnosti na dan kada katolici slave svoj blagdan. Zrak je još onečišćenijim činila sumnja kako je netko namjerno htio “ukrasti Božić”, osobito što je zabrana trajala samo za vrijeme blagdana. Čak da je i prije toga bila na snazi, trebalo ju je za Božić ukinuti, a ne baš toga dana uvesti. Čak su i mnogi domicilni muslimani negodovali zbog uvođenja ove odluke na Božić. Sarajevski imam Muhamed Velić poručio je kako nije u redu što zabrana počinje na najradosniji katolički blagdan. Uz kritiku kako je pri određivanju termina mjere “par-nepar” trebalo pokazati više mudrosti, kardinal Puljić naglasio je “kako ćemo se otrova u zraku nekako riješiti, ali otrov mržnje, koji vlada u svijetu, to je pravi otrov”.

Uz sve političke konotacije, građanima je novi režim prouzročio životne probleme. Opet kao nekada, prije 37 godina, vozio se “par-nepar”. Koje li ironije, tada je bio uveden zbog manjka goriva, a ovoga puta jer ga se previše troši. Navodno, vozila su najveći krivci što se glavni grad guši u smogu. Iako se čini kako su veći zagađivači kućanstva koja lože ugljen. Ili zastarjele industrije koje, kao u Tuzli ili Zenici, onečišćuju zrak i po desetak puta više od dopuštenih vrijednosti.

Bilo je dosta planova kako propuhati sarajevsku kotlinu okruženu planinama. U socijalistička vremena razmišljalo se o utopijskim rješenjima kao što su probijanje velikog tunela ili postavljanje ventilatora na Ivan-planini, do toga da se dijelovi Trebevića uklone ili rasijeku. Ništa od tih nerealnih megaprojekata, naravno, nije realizirano, a grad je sve više tonuo u smog. Zbog toga je i sarajevska zračna luka u zimskim mjesecima više zatvorena nego otvorena. Zanimljivo je da su se “gušila” alternativna rješenja, kao što je proširenje mostarske zračne luke koja se zbog klimatskih uvjeta nikada ne zatvara.

Kako u BiH sve ima politički prizvuk, tako se i zagađenje zraka, a osobito zračenjima, gleda u tom kontekstu. Najosjetljivije je postalo deponiranje opasnog otpada. Svaka najava da će on biti zakopan blizu granice u RH, Srbiji ili Crnoj Gori s pravom u BiH izaziva žestoke otpore. Međutim, kada rafinerija iz Bosanskog Broda truje stanovnike preko Save u RH onda se traže razna pravdanja. Za zagađenost koja je najveća u EU okrivljuje se automobile i grijanje na čvrsta goriva, ali ne i postrojenja rafinerije.

Tako se, osim zraka, truju i međudržavni odnosi, baš kao što je nesmotrena odluka sarajevskih županijskih vlasti o uvođenju vožnje “par-nepar” na božićno jutro zatrovala međunacionalne odnose u BiH. Zrak će se u Sarajevu i Slavonskom Brodu prije ili poslije raščistiti, ali kao normalno društvo ili susjedi prodisat će tek kad priznaju i isprave vlastite pogreške. Do tada, svi će narodi udisati otrovni zrak. “Par-nepar” ga je na Božić još više zagadio.

>> Ukinuta vožnja 'par-nepar' u Sarajevu: 'Stanje s onečišćenjem zraka iznenada se poboljšalo'

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije