POKUSNA DRŽAVNA MATURA

Matea i Edo: Testovi su namješteni gimnazijalcima

20.05.2009.
u 20:08

Ovaj je test bio težak! Meni baš i nije, smatram da sam ga dobro riješio, prokomentirali su u glas izlazeći iz učionice desetak minuta prije vremena učenici 3. p4 razreda Matea Ban i Edo Bosilj.

Cilj je fakultet
Po tišini koja je vladala u školi i praznim hodnicima bilo je jasno da još većina njihovih kolega, učenika trećih razreda Željezničke tehničke škole, piše test iz hrvatskog jezika na probnoj državnoj maturi. Ona prava, o kojoj će im ovisiti upis na željeni fakultet, čeka ih sljedeće godine.

– Bila sam odlikašica u osnovnoj školi, sad sam vrlo dobra. Želim studirati i zbog toga sam izabrala polaganje državne mature. Većina mojih kolega učinila je isto. Imam svoj cilj, želim diplomirati na Prometnom fakultetu i potom se zaposliti u struci, na željeznici. To će mi omogućiti siguran posao i dobru plaću – racionalna je Matea koja do škole u Zagrebu svakodnevno putuje iz Križevaca. Njezin je razredni kolega Edo Bosilj Varaždinac, živi u đačkom domu Željezničke škole i unatoč tome odlikaš je.

– Smatram da ću zadržati sve petice, da neće biti iznenađenja. Test iz hrvatskoga bio mi je dosta lagan iako mi u strukovnim školama imamo jedan sat u tjednu manje hrvatskog nego učenici u općim gimnazijama. Problem je što na državnoj maturi mi moramo znati sve što i oni jer su testovi prilagođeni gimnazijskim, a ne programima strukovnih škola. Istina je da od ove godine imamo jedan sat u tjednu za nadoknađivanje gradiva, ali mi gimnazijalce ipak ne možemo stići. A to nije u redu – kaže Edo. Slično govori i ravnatelj njegove škole Ivica Lovrić.

– Potrebno je standardizirati programe triju predmeta obveznih za državnu maturu barem na razini programa iz općih gimnazija. Mi u školi nadoknađujemo gradivo iz matematike i stranog jezika, ali pitanje je hoće li to sve biti dovoljno. Trude se i profesori i učenici, a što ćemo dobiti znat ćemo tek kad budemo imali rezultate – komentirao je Lovrić.

Siguran u sebe
U njegovoj školi za polaganje državne mature na višoj razini odlučilo se gotovo 80 posto učenika. I prijašnjih godina većina ih je odlazila nastavljati školovanje birajući u pravilu tehničke fakultete – strojarstvo, FER, prometni...

No bilo je i onih koji su briljirali na humanističkim studijima – primjerice na Hrvatskim studijima najbolji student povijesti bio je njihov bivši učenik, najbolji jedne godine na pravu završio je također Željezničku tehničku školu. – Siguran sam u sebe i znam da ću upisati Prometni fakultet. Moji su me odgajali da pošteno živim i radim, da se trudom i radom sve može postići.

Od malena znam da želim raditi na željeznici i potrudit ću se taj svoj san ostvariti – zaključuje. Danas ga, kao i sve trećaše u srednjim školama, čeka, kaže, teži dio – matematika, za koju se još polemizira je li trebala biti obvezan predmet na državnoj maturi.


Neka od pitanja na probnom testu

Djela i razdoblja
iz kojeg razdoblja potječu djela:
a) “U registraturi”,
b) “Suze sina razmetnoga”,
c) “Kratka osnova horvacko-slavenskoga pravopisanja”;
Kakva je rima u pjesmi “Suze sina razmetnoga”?
Koja su stilska izražajna sredstva?

Pisci i razdoblje
U kojem su razdoblju djelovali pjesnici Tin Ujević, Ljudevit Gaj i Ivan Gundulić? (Prema riječima učenika, trebali su pokraj svakog imena autora upisati kojem je vremenu u književnosti pripadao)

Pravopis
Izaberite između dviju pravilno napisanu riječ, bio je jedan od zadataka. Ponuđene su:

– ne znam ili neznam
– auto cesta ili autocesta
– radio ili radijo
– zamjeniti ili zamijeniti

Tko je...?
– Tko je napisao prvu gramatiku hrvatskog jezika?
– Tko je prvi održao govor na hrvatskom jeziku u Hrvatskom saboru?
– Koja se glasovna promjena dogodila u riječi... bila su samo neka od pitanja...

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije