Georg Schierscher

Sva djeca vole nogomet, ali nitko ne zna matematički opisati loptu

13.10.2014., Zagreb - U Galeriji Klovicevi dvori u suradnji s Vecernjim listom i casopisom Radost otvarena je izlozba Volim matematiku koja u Zagreb dolazi iz Landesmuseum Liechtenstein iz Vaduza. Autor izlozbe je Georg Schierscher, bivsi ucitelj matemati
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
1/23
16.10.2014.
u 15:15

U matematici su sve stvari ili istinite ili lažne i iako ima puno sličnosti s umjetnosti, postoji i bitna razlika. Umjetnik ima slobodu i ne mora dokazivati što je pokazao, dok matematičar sve mora egzaktno dokazati – kaže profesor.

Matematika nije samo računanje i puno bi je više đaka moglo znati i razumjeti nego što je to slučaj danas. Tvrdi to umirovljeni profesor matematike Georg Schierscher, autor jedinstvene interaktivne izložbe Volim matematiku koja se od 14. listopada pa sve do 15. ožujka, u organizaciji Večernjeg lista i časopisa Radost, može razgledati u galeriji Klovićevi dvori u Zagrebu. Upravo ta ideja i vodila je profesora Schierschera u njegovoj tridesetogodišnjoj karijeri nastavnika matematike u gimnaziji u Lihtenštajnu za vrijeme koje je nastala velika privatna zbirka pomagala za nastavu matematike koja se sastoji od fizičkih modela, objekata iz prirode i svakodnevice, kompjutorskih grafika i animacija koje je profesor sam programirao, poštanskih maraka, kovanica... A koja je najbolji dokaz da kreda, ploča i udžbenik često nisu dovoljni da bi učenik shvatio što mu to profesor matematike govori.

Razmaženi đaci

– U učiteljskom pozivu puno toga ovisi o nadi. Tako se i ja nadam da je sve što sam radio u mojoj karijeri bilo korisno. No isto tako moram reći da u današnje vrijeme učenici često postanu brzo razmaženi, naviknu se da imaju takve stvari na nastavi. A često korist od njih primijete tek kad dođu u neki drugi razred kod nekog drugog profesora koji predaje puno suhoparnije – kaže autor izložbe.

Nada se da će se izložba svidjeti i hrvatskim učenicima koji, poznato je, također nisu veliki ljubitelji matematike, ali i da će interes pronaći i stariji jer ova je izložba, kaže profesor, za svakog čovjeka s ulice, odnosno za svakog tko ima interesa za matematiku ili misli da bi jednog dana mogao imati interes za matematiku.

– Želio bih ostati skroman, ali nadam se da će se hrvatskim učenicima izložba svidjeti. Ovdje će se sigurno mnogi iznenaditi s nekim stvarima za koje ne bi uopće očekivali da imaju veze s matematikom. Primjerice, gotovo svako dijete zanima se za nogomet, a ne zna da je nogometna lopta poliedar. Znam djecu koja su igrala i u višoj nogometnoj ligi, a nisu znala na matematički način opisati što je to lopta – kaže autor. Činjenica da se đaci boje matematike profesora Schierschera ne iznenađuje previše. I sam se, kaže, donekle boji matematike.

– To je razumljivo. Matematika je kompleksna stvar. U matematici su sve stvari ili istinite ili lažne i iako ima puno sličnosti s umjetnosti, ima i bitnu razliku. Umjetnik ima slobodu i ne mora dokazivati što je pokazao, dok matematičar sve mora egzaktno dokazati – kaže profesor.

Jedan od problema je, dodaje, i što se matematika prebrzo apstrahira pa đaci izgube kontakt s realnosti.

Da je profesor Georg Schierscher svojim načinom predavanja matematike odlično obavljao svoj posao i da je uspio i te kako pobuditi ljubav prema matematici kod svojih učenika, potvrdio je i profesor Rainer Vollkommer, direktor Državnog muzeja Kneževine Lihtenštajn.

Raste industrija

– Profesor je malo preskroman, no činjenica je da je svaki odrastao čovjek u Lihtenštajnu zapravo prošao gimnaziju kod profesora Schierschera jer je Lihtenštajn mala zemlja i ima jednu jedinu gimnaziju. Nije sasvim slučajno da je Lihtenštajn postao gotovo industrijska sila i da ima više svjetskih velikih poduzeća u kojima je zaposleno više ljudi nego što Lihtenštajn ima stanovnika. To je dokaz da je profesor uspio svoje đake zainteresirati za matematiku, više nego drugi, a posljedica je da su učenici na kraju birali ona zanimanja u kojima se traži znanje matematike. Posljedica je jaka industrija – kaže direktor muzeja Vollkommer.

Sam profesor Schierscher u predgovoru u katalogu izložbe kaže da je tijekom studija i sam često poželio imati fizički model uz neki matematički sadržaj ili barem pomoć kakve slike.

"To je utjecalo na moju predodžbu o slikovitoj nastavi. Kako se matematika ne bi prenijela samo kao naprednija umjetnost računa ili čak kao gotov proizvod, potrebni su dodatni didaktički napori", napisao je profesor.

>> Riješeni zadaci za djecu od 5 do 10 godina

>> Evo što vas sve očekuje na izložbi 'Volim matematiku'

Komentara 1

HE
hellen3353
13:44 05.11.2014.

Ali postoje i druge znanosti, osim matematike. Koje su takodjer izrazito naucne i potkrepljive dokazima. Nprm. kemija. Dobro, pobijam se u tvrdnji. I kemija ima veze s matematikom. Slazem se.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije