Državni zavod za mjeriteljstvo uputilo je u javnu raspravu Prijedlog pravilnika o mjeriteljskim i tehničkim zahtjevima za mjerila brzine u cestovnom prometu, a čije su odredbe neki krivo protumačili i zaključili da se ukida odnosno smanjuje tolerancija radara i prometnih kamera na brzinu.
Ta tolerancija ili kako se službeno naziva - sigurnosna razlika iznosi 10 km/h za brzine do 100 km/h, a za veće brzine od toga ona iznosi 10 posto. A ta sigurnosna razlika je navedena i u prijedlogu Pravilnika, a da ona ostaje na snazi potvrdili su nam i u Ministarstvu unutarnjih poslova.
U odnosu na sigurnosnu razliku kod mjerenja brzine u ovom prijedlogu ona je ostala ista i to do 100 km/h iznosi 10 km/h, a za brzine veće od 100 km/h iznosi 10 posto zaokružena na veću vrijednost – poručili su iz MUP-a.
U prijedlogu Pravilnika se navodi i da su granice dopuštene pogreške za mjerila brzine plus/minus 3 km/h kod brzina manjih od 100 km /h te plus/minus 3 posto kod brzina većih od 100 km /h. A to je očito neke ponukalo da zaključe kako se smanjuje tolerancija na brzinu. No te odrebe koje se odnose na baždarenje instrumenata kojima se mjeri brzina – radara, lasera... navedene su i u postojećem Pravlniku.
A što je novo u prijedlogu Pravilnika koji je trenutno u javnoj raspravi u odnosu na postojeći Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila brzine vozila u cestovnom prometu? U Državnom zavodu za mjeriteljstvo kaže su glavne novine to da će se mjerila brzine moći koristiti kako bi se utvrdio prolazak vozila kroz crveno svjetlo, a moći će se koristiti i za mjerenje udaljenosti između vozila.
A prolazak kroz crveno svjetlo, navodi se u prijedlogu Pravilnika, utvrđuje se na temelju izmjerene brzine vozila i vremena prolaska preko označene zaustavne linije. Prolazak kroz crveno svjetlo pri tome se dokumentira dvjema fotografijama. Prva fotografija pokazuje vozilo prije označene zaustavne linije, dok druga fotografija pokazuje vozilo nakon zaustavne linije. Obje fotografije osim vozila pokazuju i crveno svjetlo na semaforu. Pozitivna pogreška od 0,5 sekundi uzimat će se u obzir prilikom utvrđivanja prolaska vozila kroz crveno svjetlo, a ona se odnosi na vrijeme uključivanja crvenog svjetla, i u korist vozača.
Udaljenost između vozila pak određivat će se na temelju izmjerene brzine prvog i drugog vozila, te na temelju vremena koje je potrebno drugom vozilu koje se vozi iza prvog da pređe točku na kojoj je izmjerena brzina prvog vozila. I udaljenost između vozila dokumentirat će se dvjema fotografijama. Svaka fotografija prikazivat će brzinu vozila, međusobnu udaljenost i vremenski žig. A kada se bude utvrđivala udaljenost između vozila, uzimat će se pozitivna pogreška u korist vozača i to četiri metra pri brzini drugog vozila do 100 km/h i četiri posto izmjerene udaljenosti vozila pri brzini drugog vozila iznad 100 km/h.
Promjene se predlažu radi usklađivanje propisa s novim tehnologijama i zahtjevima sigurnosti sudionika u prometu, kao i radi usklađivanja predmetnog propisa s odredbama Zakona o mjeriteljstvu – objašnjavaju u Zavodu i dodaju da je usklađivanje tehničkih i mjeriteljskih zahtjeva za mjerila brzine u skladu sa preporukama Međunarodne organizacije za zakonsko mjeriteljstvo (OIML).
Sigurnosni razmak između vozila na autocesti definiran je izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koje su stupile na snagu 1. kolovoza ove godine. On između vozila na autocesti, ako se vozi najvećom dozvoljenom briznom iznosi dvije sekunde, a ako se vozi u koloni najmanje jednu sekundu. Kazna za nepoštivanje sigurnosnog razmaka je 2000 kuna. Kazna pak za namjerni prolazak kroz crveno svjetlo povećana je na 10 do 20 tisuća kuna.
2000 kuna za nepoštivanje razmaka??? Ako nisam krivo shvatio da dvije sekunde na autocesti pri 130 kmh predstavljaju 70 metara, to je suludo. To znači da od vozila ispred sebe morate biti udaljeni otprilike 14-18 automobila. Ako ste bliže, plaćate trećinu hrvatske prosječne plaće.