Krajem sljedećeg tjedna bit će pušten u promet zadnji 11,1 kilometar autoceste od Zagreba do Ploča koja se gradila više od pet godina. Hrvatske autoceste završile su radove na tom dijelu autoceste i u tijeku je tehnički pregled dionice, nakon čega se očekuje izdavanje uporabne dozvole.
Osim dionice Vrgorac – Ploče, završeni su i radovi na spojnoj cesti od čvora Ploče do cestarinskog prijelaza Karamatići, dugoj pet kilometara, sagrađeno je i šest kilometara od čvora Ploče do interregionalnog čvora Metković te 4,6 kilometara do granice s BiH. Ukupno će tako biti pušteno u promet 26,7 kilometara novih cesta, u što je uloženo 1,7 milijardi kuna. Na dionici do Ploča zbog iznimno teškog terena sagrađeno je čak 15 objekata, i to sedam vijadukata, dva nadvožnjaka, dva podvožnjaka i četiri tunela. Najveći je objekt tunel Mali Prolog, čija je desna cijev duga 1092 metra, a lijeva 1029 metara.
Autocesta je do Ploča prvobitno trebala doći 2008., no do kašnjenja je došlo zbog izmjene trase dionice od Ravče do Ploča 2007. godine, iz južne u sjevernu, što je poskupilo radove, ali i zbog čega su tadašnji čelnici HAC-a postali meta DORH-a jer su radove za novu trasu ugovorili bez javnog nadmetanja, a to su morali učiniti.
Poddionica Ravča – Vrgorac puštena je u promet u srpnju 2011. godine. Osim zbog novog projektiranja, radovi na toj dionici, kažu u HAC-u, kasnili su i zbog nedostatka projektne dokumentacije, neriješenih imovinsko-pravnih odnosa, loših vremenskih uvjeta, ali i zbog financijskih teškoća u koje su upali neki od izvođača radova poput Konstruktora. Osim te splitske građevinske tvrtke, autocestu do Ploča gradili su i Hidroelektra niskogradnja, Viadukt, Strabag, Cesta Varaždin, Zagorje Tehnobeton i Ingra. Cijena cestarine od Zagreba do Ploča za osobna vozila bit će 228 kuna.
228 kuna...Jadan narod koji ima more i ne može na njega, i dočekati izgradnju autocesta i ne voziti se po njima..