USLUGE SMATRAJU KVALITETNIMA

Pacijenti koji su bili kod doktora dali su zdravstvu četvorku

gripa
Foto: Leonard Nincevic/PIXSELL
1/2
05.02.2021.
u 10:08

Jedna od deset osoba ili je sama onkološki bolesnik ili je to netko od njezinih ukućana. Većini su tijekom pandemije bili dostupni pregledi, lijekovi i terapije

Dostupnost javnih zdravstvenih usluga tijekom pandemije dobiva prosječnu ocjenu 3,45, a građani se pri korištenju tih usluga osjećaju uglavnom sigurno.

Gotovo dvije trećine korisnika zdravstvenih usluge tijekom pandemije smatra da su one jednako kvalitetne kao i prije pandemije. Koliko je zdravstvo tijekom pandemije zapravo dostupno građanima RH, tema je istraživanja koje je agencija Ipsos provela za portal zelimzdravlje.com.

Proteklih gotovo godinu dana sve sfere života određuje nam pandemije koronavirusa SARSCoV-2, a zdravstveni sustav u fokusu je bilo zbog same infekcije COVID-19 bilo zbog činjenice da pandemijska bolest utječe na sve ostale aspekte zdravstva. U ovih godinu dana jako često smo imali priliku čuti od pacijenata kako nisu uspjeli doći do liječnika, dok su liječnici upozoravali kako je smanjen broj novih dijagnoza jer ljudi ne odlaze na preglede u strahu od infekcije COVID-19.

Dodatno su stvar usložili potresi koji su se paralelno događali i oštetili dobar dio bolnica onesposobivši ih time za rad. Stoga je zanimljivo vidjeti kakvi su stvarni pokazatelji. 

Svaki peti termin odgođen

Dostupnost zdravstva u pandemiji je dobra, ocijenilo je 42 posto građana. Najčešće su je ocijenili osrednjom (37%). Izrazito dobrom smatra je 14%, a uglavnom dobrom 24% ispitanika. Lošom je ocjenjuje njih 14 posto. Zdravstvenu uslugu tijekom pandemije imalo je dogovoreno 41 posto građana, od čega ju je uspjelo realizirati njih 16,5 posto.

Prolongiran je svaki peti termin, a pritom 11,2 posto odgođenih pacijenata nije dobilo novi termin, dok je novi termin odgođenog pregleda, pretrage ili zahvata dobilo devet posto ispitanika. Većina ispitanih građana, njih 58,2 posto, uspjelo je kontaktirati svog liječnika primarne zdravstvene zaštite bez ikakvih teškoća.

Njih 16,5 posto uspjelo je to uz teškoće, a 3,1 posto nije uspjelo doći do svog primarnog liječnika. Pritom su više teškoća imali stanovnici Zagreba i okolice. Tri i pol posto ih je zbog izvanrednih okolnosti unaprijed odustalo iako su imali potrebu kontaktirati svog liječnika. Ispitanici koji su koristili neku od zdravstvenih usluga tijekom pandemije pritom su se većinom osjećali sigurno, njih 48,2 posto, te su zdravstvo ocijenili ocjenom 4,10. Zanimljivo je da su manje sigurnim i lošijom ocjenom sustav ocijenili oni koji nisu ni koristili zdravstvene usluge tijekom pandemije!

Rezultat je to koji još jedanput dokazuje nelagodu i strah što je pandemija izazvala među građanima koji se često odlučuju sami odgoditi potrebne zdravstvene usluge zbog straha od moguće infekcije. Jedna od deset osoba je ili sama onkološki bolesnik ili je to netko od njezinih ukućana.

Većini su tijekom pandemije bili dostupni pregledi, lijekovi i terapije (90%); za 58,6 posto u potpunosti, uglavnom dostupno za njih 32,2 posto, a nedostupno za 9,1 posto. Tek manji dio pacijenata/ njihovih ukućana smatra da je bolest zbog pandemije uznapredovala (23%).

1,3 mlrd. kuna za COVID-19

Rezultati su predstavljeni na online panel diskusiji u organizaciji zelimzdravlje.com na kojoj je kao jedan od panelista sudjelovao i ministar zdravstva Vili Beroš. 

– Mnoge ekonomski stabilnije i jače zemlje imaju zadatak nositi se sa svim izazovima pandemije. Kad podvučemo crtu, zajedništvo, naša srčanost, solidarnost i briga za druge je bez konkurencije – poručio je tom prigodom ministar.

Pandemija je zdravstvo dosad koštala 1,3 milijardi kuna, rekao je dr. Lucian Vukelić, ravnatelj HZZO-a.

– Sve ono što smo trebali napraviti, što smo stavili u proračun, uspjeli smo isfinancirati, krajem prošle godine uspjeli smo riješiti i većinu duga prema ljekarnama. Sustav kao takav zasad je stabilan. Gotovo 1,3 milijarde kuna dosad potrošenih na COVID-19 stvarno je velika brojka koju smo zasad uspjeli financirati – naveo je dr. Vukelić.

Zdravstveni program EU se osamostalio, uvećan je gotovo 12 puta i iznosi 5,1 milijardu eura, komentirao je europarlamentarac dr. Tomislav Sokol iznoseći detalje tog programa, dok je europarlamentarka Sunčana Glavak donijela presjek europske reakcije na pandemijsku krizu i izazove pred Europom. Važnost prevencije, ali i adekvatnog liječenja raka istaknula je dr. Renata Sabljar Dračevac. 

 

Osobe s hematološkom dijagnozom moraju se maksimalno zaštititi kako bi izbjegle infekciju COVID-19, rečeno je na online panel diskusiji Hrvatske udruge leukemija i limfomi u povodu Svjetskog dana borbe protiv raka. U proljetnom valu pandemije dijagnosticiralo se znatno manje i ljudi su se javljali s malignom bolešću kad je bila vrlo uznapredovala, no sada je manje takvih slučajeva.

– I upute zdravstvenih službi su drukčije nego što su bile na proljeće. No, posebno zabrinjavaju priče o tome da nakon deset dana više niste zarazni jer kod hematoloških bolesnika to nije tako. Oni imaju prolongirani tijek s komplikacijama koje se gomilaju i ishod COVID-19 infekcije znatno je lošiji – kazao je prof. Igor Aurer, pročelnik Zavoda za hematologiju KBC-a Zagreb.

Prof. Alemka Markotić nedavno je opisala kako se protiv limfoma koriste lijekovi koji uništavaju B limfocite koji inače produciraju antitijela pa ih ti bolesnici ne mogu proizvesti niti se oduprijeti virusu.

Komentara 3

ST
stefj
10:26 05.02.2021.

Hm, svaku pretragu u zadnjih par godina koju sam trebao napraviti napravio sam privatno ili sam odustao. Nije bilo ništa neodgodivo i jako ozbiljno, ali za niti jednu pretragu nisam dobio termin manji od 3 mjeseca... Za pregled vida dobio sam termin za godinu dana, snimak koljena 3 mjeseca, itd. Valjda je sve to brže kada jednom uđeš u sustav kada si bolestan, ali ovako, ako liječnika trebate tu i tamo, zaboravite javno zdravstvo...

Avatar Kupujem izbore COVID dodatkom
Kupujem izbore COVID dodatkom
10:23 05.02.2021.

Oni koji su uspjeli doći do doktora...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije