Dva od ukupno tri ugovora u sklopu projekta "Obnova i rekonstrukcija pruge na dionici Okučani – Novska" potpisana su danas uz prisustvo šefa delegacije EU u Hrvatskoj Paula Vandorena, ministra regionalnog razvoja i fondova EU Branka Grčića i izaslanika veleposlanstava Italije i Njemačke. Ugovor za radove na kolosijeku, građevinskim i elektrotehničkim postrojenjima s talijanskom tvrtkom Salcef vrijedan je 25,726.699,98 eura, dok je ugovor za uslugu nadzora nad radovima obnove i rekonstrukcije pruge, potpisan s njemačkom tvrtkom DB International u konzorciju s hrvatskom tvrtkom Granova, vrijedan 1,559.800 eura.
– Ovo je treći veliki projekt na željeznici koji sufinancira EU i koji je spreman za provedbu. Nadam se da ćemo nastaviti ulagati putem kohezijskih i strukturnih fondova jer je cilj europske prometne politike promoviranje željeznice – rekao je Vandoren, naglasivši ekološke prednosti željezničkog prijevoza.
– U izgradnji autocesta dosegli smo, odnosno prešli standarde ostalih europskih zemalja. Međutim, u željezničkoj infrastrukturi zaostajemo i imamo mnogo problema – rekao je ministar Grčić, i dodao:
– Jedan je od prioriteta u operativnom programu ostvarenje prometa, pa će stoga u idućem razdoblju prednost imati obnova željezničkih pravaca i u tom smislu ovo je jedan od manjih projekata. Ovo je uspješan uvod u ono što će se događati, a osobito se radujemo projektu obnove dionice pruge Dugo Selo – Križevci koji je vrijedan oko 200 milijuna eura, a čije potpisivanje očekujemo krajem 2013. godine.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić istaknuo je kako bi treći iz ovog seta ugovora na ovoj dionici trebao biti potpisan do kraja ove godine, a radovi bi trebali završiti u roku od dvije godine. Ukupna je vrijednost ugovora 40 milijuna eura.
Kako javljaju iz HŽ-a, dionica Okučani – Novska duga je oko 20 kilometara, a posljednji je put rekonstruirana od 1979. do 1981. godine, nakon čega je na toj pruzi uspostavljena vozna brzina od 120 km/h. Danas je zbog dotrajalosti brzina znatno smanjena, čime su eksploatacijske karakteristike bitno ispod razine propisane za magistralni pravac.
Jel to isti onaj Salcef ili kako već koji nije platio Vibrobetonu iz Vinkovaca pragove za obnovu pruge Vinkovci-Tovarnik? Sve pare odoše firmama iz EU, naši će dobit mrvice....