U Odesi je situacija zasad stabilna i posao remonta naših MiG-ova 21 odvija se normalno, nema govora o prekidu posla ili ugovora, kaže Viktor Koprivnjak, pomoćnik ministra obrane i šef uprave za resurse.
U MORH-u su sazvali izvanrednu presicu zbog glasina kako “puca” remont u Ukrajini. Naša strana ima i tzv. plan B ako se zaoštri situacija i u Odesi, no o njemu nisu željeli govoriti, osim što kažu da “ćemo znati zaštititi naše interese, a imamo i bankovno jamstvo”.
Računaju koliki će biti penali
Dodali su – zbog sve više kritika što su uopće i krenuli u dogovaranje posla s nestabilnom Ukrajinom – da je “u ljeto prošle godine, kada je ugovor potpisan, situacija tamo bila stabilna i nitko nije mogao znati razvoj zbivanja”. Koprivnjak je ponovio da je posao s Ukrajincima bio jeftiniji 4 milijuna eura u odnosu na ponudu iz Rumunjske te da je zavod u Odesi “imao bolje reference no rumunjski Aerostar”.
Pukovnik Željko Šimić, glavni inženjer HRZ-a, potvrdio je da svaki dan kontaktira s četvoricom naših tehničara koji u Odesi nadziru remont, kao i s predstavnicima češkog ČLS-a, koji moderniziraju zrakoplove. Zbog njihova petljanja s navigacijskom i opremom za komunikacije, remont kasni već nekoliko mjeseci. Nitko više u MORH-u ne želi nagađati kada će napokon u RH stići borbena eskadrila remontiranih MiG-ova, no potvrđuju da “računaju koliki će penali biti”.
>>Na rubu rata: Ruski vojnici opkolili ukrajinske graničare!
>>Janukovič: Borit ću se za Ukrajinu! Bio sam prisiljen pobjeći zbog prijetnji smrću
U Rumunjsku se nije išlo jer je Rumunjske prije 11 godina napravila traljav posao. Zato su birali Ukrajinu koja je imala i nižu ponudu. Ovdje se spominju nekakva bankovna jamstva i tzv. "Plan B", ali se naveliko šuti o "Planuanu C", odnosno o tome što ako MiG-ovi ne budu u Hrvatskoj u idućih mjesec do dva! Hrvatska javnost kojoj zrakoplovstvo nije uži segment interesa mora znati da jedna država koja je NATO članica i koja nema vlastite borbene zrakoplove kojima bi nadzirala vlastiti zračni prostor zbog potpisanih obaveza MORA PLAĆATI TAKVU USLUGU susjednoj zemlji članici NATO-a što znači da će Hrvatska zahvaljujući Josipoviću kao predsjedniku Republike Hrvatske i vrhovnom vojnom zapovjedniku zbog ignoriranja problema očuvanja nacionalnog suvereniteta i nadziranja vlastitog zračnog prostora vlastitim snagama i Milanoviću kao predsjedniku Vlade Republike Hrvatske u čijem mandatu se događa sve ovo, ministru financija Slavku Liniću koji je zakinuo vojni proračun već nekoliko puta, ministru obrane Kotromanoviću koji je izravno odgovoran za resor ministarstva obrane i Draženu Šćuriju kao zapovjedniku HRZ-a i PZO-a izgubiti dio nacionalnog suvereniteta i biti prisiljena plaćati Italiji ili Mađarskoj i dugoročno potrošiti više novaca nego da ima svoje vlastito zrakoplovstvo. Onaj tko jednom izgubi vojne pilote i sustav školovanja za nadzvučne borbene zrakoplove, to više ne pokreće olako. Barem još nije zabilježen takav slučaj.