HSP dr. A. Starčević

Predlažu izgradnju tunela koji bi povezao jug s Hrvatskom

\'10.10.2011., Karlovac - Celnici HSP-a Dr. Ante Starcevic odrzali su tiskovnu konferenciju za 7. izbornu jedinicu.Predsjednica stranke Ruza Tomasic.  Photo: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL\'
Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL
05.07.2012.
u 12:23

Mi u HSP-u dr. Ante Starčević smatramo da je Dubrovnik zaslužio kvalitetno, trajno i neškodljivo rješenje prometne povezanosti, a to bi bio tzv. uronjeni tunel, kaže Zvonimir Ajduk

HSP dr. Ante Starčević poslat će Vladi otvoreno pismo u kojem predlaže da se hrvatski jug s ostatkom Hrvatske poveže uronjenim tunelom, što bi državu stajalo od 150 do 200 milijuna eura. Dosad predložena rješenja – pelješki most, zaobilaznica kroz Neum, trajektni prijevoz ili pontonski most – nisu prava rješenja problema, smatra predsjednica te stranke Ruža Tomašić.

Član Predsjedništva stranke i inženjer Zvonimir Ajduk smatra da je dobro da je Vlada odustala od gradnje preskupog mosta, no poručuje da koridor kroz Neum nije dobro rješenje jer prolazi teritorijem druge države te zato što bosanskohercegovačka vlada za 5,5 kilometara neumske zaobilaznice traži i 17 kilometara koridora od Luke Ploče do bosanskohercegovačke granice te korištenje Luke Ploče.

– Mi u HSP-u dr. Ante Starčević smatramo da je Dubrovnik zaslužio kvalitetno, trajno i neškodljivo rješenje prometne povezanosti, a to bi bio tzv. uronjeni tunel. Te inženjerske konstrukcije uronjenih tunela poznate su u svijetu već više od 100 godina – tvrdi Ajduk. Prvi je napravljen davne 1910. godine u SAD-u u Baltimoreu, poslije toga u San Franciscu, Michiganu, kaže Ajduk te dodaje da tih tunela ima dosta i po svijetu, u Hong Kongu, Sydneyu, Singapuru, Japanu, Roterdamu, Amsterdamu, Irskoj...

– Najnoviji primjer je tunel upravo sada pušten u Istanbulu, dug 16,3 kilometra i na 60 metara dubine. Ako se zna da nama 3,5 kilometra potopljenog ili uronjenog tunela, odnosno spojnika rješava problem u cijelosti, postavlja se pitanje čemu stvarati ovisnost Hrvatske o susjednim državama – zanimalo je Ajduka.– zanimalo je Ajduka. Ivan Šimunović, član Predsjedništva stranke i predsjednik Županijskog vijeća Dubrovačko-neretvanske županije smatra pak da bi gradnjom koridora kroz Neum Dubrovnik postao dvorište istočne Hercegovine i Trebinja.

– Put od Metkovića do Dubrovnika dug je 90 kilometara i inače traje oko sat i pol, ali nama traje tri sata, a u ljetnim mjesecima čak četiri sata, pa i više. Nije samo vrijeme problem, mnogo djece s Neretve studira na dubrovačkim fakultetima, i kad se nakon vikenda vraćaju na fakultet, na granici im bacaju sve namirnice koje im majke spreme za taj tjedan. Ako to sakriju, pa kontrola nađe, opet će im baciti u kontejner i još će im naplatiti kaznu od 1000 kuna – opisao je Šimunović realnost s kojom jug Hrvatske svakodnevno živi. Zato je, tvrdi, najbolje rješenje tunel jer je najjeftiniji i najbrže izvediv, imamo stručnjake u Hrvatskoj koji taj projekt mogu realizirati, a ekološki je prihvatljiv.

– Žele li da Dubrovnik bude biser Jadrana ili da bude dvorište Trebinja? – zapitala je Ruža Tomašić.

Komentara 27

HE
HermionaGranger
12:43 05.07.2012.

Nadam se da će "naša" vlada poslušati ovaj puno bolji plan...nada umire posljednja.

BO
bobostar
12:58 05.07.2012.

Nepostojeći most, most, ponton, podvodni tunel.... a što je slijedeće? Ja predlažem katapult; jedino je problem kada je malo jači vjetar. Ali može se onda katapult okrenuti na drugu stranu.

AA
aabbcc
13:18 05.07.2012.

. Tu vam nikada nije bilo granice ni od turskog vakta dok Krivousti i Halija nisu seb poceli praviti drzave a hebavati posten narod sa granicama.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije