Sveučilišni profesori sa studentima kreću u štrajk do kraja akademske godine zbog novih zakona o visokom obrazovanju o kojima se već mjesecima vode žučljive polemike.
Predstavnici novoosnovanog sindikata "Akademska solidarnost", koji poput studentske pobune ili Facebook-prosvjeda nemaju formalnih vođa, traže odustajanje od triju zakona koji bi prema njima ugrozili kvalitetu studija, doveli do privatizacije fakulteta i narušili autonomiju sveučilišta.
– Ministar Fuchs obmanjuje javnost isticanjem ukidanja školarina, što je samo zamijenjeno upisninama koje nisu zakonski definirane – poručili su s konferencije održane na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.
– Štrajk bi trebao trajati najmanje dva tjedna. Za to je vrijeme isplaniran niz akcija. Istodobno s profesorima javnosti su se obratili i studenti. Upozorili su da se iza ovih zakona, koje je Vlada poslala u Sabor, krije štednja u financiranju visokog obrazovanja i "bijedan pokušaj pacifikacije studenata". Stoga najavljuju nove blokade fakulteta kakvima smo svjedočili prije dvije godine.
Pa nisam ni mislio da si stvarno iz MZOŠ-a, već da iznosiš stavove koje od tamo guraju i kroz medije kako bi diskreditirali i infantilizirali opravdane i argumentirane zahtjeve akademske zajednice koji se naravno ne prezentiraju ravnopravno u \'glavnostrujećim\' cenzuriranim medijima. Gledišta koja nameće država kroz spomenute medije su npr. ona o općem neradu na fakultetima, pogotovo onima koji nisu tehnički i/ili tehnološki tj. tržišno su neprofitni, te lijenoj studentskoj populaciji koja maltene živi kao aristokracija na račun drugih. To je elitistički koncept koji forsiraju oni koji zagovaraju napredak tehnologija, tehnike i znanosti vođen društvenim \'elitama\' isključivo radi njohove vlastite koristi i probitka. Apsolutnu racionalnost nameću kao osnovnu karakteristiku naše civilizacije i kao njenu vrhovnu vrijednost u okviru tržišta, profita, konkurencije i osobnosti. Taj neoliberalno socijalno darvinistički koncept smatra humanizam neizlječivom patološkom pojavom i kao takav je društveno opasan. Troškovi visokoškolskog obrazovanja su zanemarivi ako ih usporedimo sa brojnim drugim manje svrsishodnijim troškovima, a da ne govorimo o \'zamračenom novcu\' s kojim bi generacije i generacije mogle potpuno besplatno obrazovati. To da će studiranje biti besplatno samo je semantički privid i totalna LAŽ. ...