Dok na prestižnom reliju Pariz Dakar sudjeluju vozači u posebno
pripremljenim reli vozilima u koja ulažu mnogo novca, u manje poznatom,
neuobičajenom reliju The Bamako Run, koji je u sklopu Plymoutha
Dakar Challengea, voze se automobili čija vrijednost, po pravilima
utrke, ne smije prijeći 100 funti (oko 1100 kuna), a u pripremu vozila
ne smije se uložiti više od 15 funti (165 kuna).
Na toj, pomalo bizarnoj utrci, koja se održava od 2003. godine, sa
svojim 14 godina starim fiatom unom sudjelovao je i Ivan Brgić,
22-godišnji mladić iz Pule koji od osamnaeste godine živi u Londonu,
gdje studira psihologiju.
Utrkama se bavim od 12 godine, kad sam kupio prvi kart. Oduvijek
sam se htio utrkivati, a dok sam živio u Puli, na lokalnoj stazi Green
Garden odvozio sam podosta krugova u kartingu. Vozio sam nekoliko
kup-utrka i nekoliko utrka Hrvatskog prvenstva, ali sve do devetnaeste
godine nisam imao financijskih mogućnosti ozbiljnije se baviti utrkama.
Tada sam počeo voziti Formulu Ford, na kojoj sam sam od mogućih 12
utrka odvozio šest, i zauzeo šesto mjesto u skupini od dvanaest vozača.
Nadam se da ću se ove godine natjecati u BARC Formuli Renault, ali do
početka sezone još su dva mjeseca i pripreme još traju rekao nam
je Ivan na početku razgovora.
Premda mu je svaka dosadašnja utrka draga na svoj način, Ivan kaže da
mu je ipak najuzbudljiviji bio ovaj posljednji reli, The Bamako Run,
koji se vozi od Plymoutha u južnoj Engleskoj do Bamaka, glavnoga grada
države Mali u zapadnoj Africi. Tijekom triju tjedana, koliko je trajala
utrka, Ivan je doživio mnogo uzbudljivih trenutaka.
Za ovogodišnji se reli (koji je trajao od 13. siječnja do 4. veljače)
prijavilo, kaže Ivan, čak 77 timova, od kojih su ga 24 završila. Naime,
kako se na kraju utrke automobili prodaju na aukciji, a novac se donira
dobrotvornim udrugama, neki timovi odluče utrku pretvoriti u putovanje,
pa u Sahari provedu nekoliko tjedana više nego što je planirano za
reli. Budući da pravila relija nalažu da auto ne smije biti skuplji od
100 funti, kvarovi i popravci tijekom putovanja neizbježni su.
Upravo zbog toga samo je 28 automobila uspjelo doći do Gibraltara, gdje
je inače službeno okupljanje prije polaska u Afriku, a do cilja njih
samo dvadeset i četiri.
Moj tim, Africa Corpse, u kojemu su osim mene sudjelovali
Coenraad Strydom iz Južnoafričke Republike i Robert Turner iz Velike
Britanije, imao je problema dvjestotinjak kilometara prije Fesa u
Maroku. Voda nam je ušla u motor, a bili smo doslovno usred
ničega. Spasio nas je neki lokalni vozač kamiona i prevezao do
mehaničara, koji nije imao prikladan alat. Teško smo se sporazumjeli,
glava motora stajala nas je 110 eura, no 24 sata poslije auto je
ponovno radio kao nov. I poslije smo imali problema, s lošim benzinom,
pregrijavanjem auta ...
Ali nevjerojatno je što može 14 godina star fiat uno izdržati usred
Sahare. Posebno nas se dojmila dobrodošlica i gostoprimstvo stanovnika,
koji su uvijek bili spremni pomoći, kako nama tako i drugim
timovima zaključio je Ivan.
AVANTURA Mladi Puljanin Ivan Brgić nakon povratka s utrke The Bamako Run