AVANTURA Mladi Puljanin Ivan Brgić nakon povratka s utrke The Bamako Run

Reli kroz Saharu s 'unićem' od 1000 kuna

zan_reli_tx.jpg
import
17.02.2007.
u 15:43

Dok na prestižnom reliju Pariz  Dakar sudjeluju vozači u posebno pripremljenim reli vozilima u koja ulažu mnogo novca, u manje poznatom, neuobičajenom reliju The Bamako Run, koji je u sklopu Plymoutha  Dakar Challengea, voze se automobili čija vrijednost, po pravilima utrke, ne smije prijeći 100 funti (oko 1100 kuna), a u pripremu vozila ne smije se uložiti više od 15 funti (165 kuna).

Na toj, pomalo bizarnoj utrci, koja se održava od 2003. godine, sa svojim 14 godina starim fiatom unom sudjelovao je i Ivan Brgić, 22-godišnji mladić iz Pule koji od osamnaeste godine živi u Londonu, gdje studira psihologiju.

 Utrkama se bavim od 12 godine, kad sam kupio prvi kart. Oduvijek sam se htio utrkivati, a dok sam živio u Puli, na lokalnoj stazi Green Garden odvozio sam podosta krugova u kartingu. Vozio sam nekoliko kup-utrka i nekoliko utrka Hrvatskog prvenstva, ali sve do devetnaeste godine nisam imao financijskih mogućnosti ozbiljnije se baviti utrkama. Tada sam počeo voziti Formulu Ford, na kojoj sam sam od mogućih 12 utrka odvozio šest, i zauzeo šesto mjesto u skupini od dvanaest vozača. Nadam se da ću se ove godine natjecati u BARC Formuli Renault, ali do početka sezone još su dva mjeseca i pripreme još traju  rekao nam je Ivan na početku razgovora.

Premda mu je svaka dosadašnja utrka draga na svoj način, Ivan kaže da mu je ipak najuzbudljiviji bio ovaj posljednji reli, The Bamako Run, koji se vozi od Plymoutha u južnoj Engleskoj do Bamaka, glavnoga grada države Mali u zapadnoj Africi. Tijekom triju tjedana, koliko je trajala utrka, Ivan je doživio mnogo uzbudljivih trenutaka.

Za ovogodišnji se reli (koji je trajao od 13. siječnja do 4. veljače) prijavilo, kaže Ivan, čak 77 timova, od kojih su ga 24 završila. Naime, kako se na kraju utrke automobili prodaju na aukciji, a novac se donira dobrotvornim udrugama, neki timovi odluče utrku pretvoriti u putovanje, pa u Sahari provedu nekoliko tjedana više nego što je planirano za reli. Budući da pravila relija nalažu da auto ne smije biti skuplji od 100 funti, kvarovi i popravci tijekom putovanja neizbježni su.

Upravo zbog toga samo je 28 automobila uspjelo doći do Gibraltara, gdje je inače službeno okupljanje prije polaska u Afriku, a do cilja njih samo dvadeset i četiri.
 Moj tim, Africa Corpse, u kojemu su osim mene sudjelovali Coenraad Strydom iz Južnoafričke Republike i Robert Turner iz Velike Britanije, imao je problema dvjestotinjak kilometara prije Fesa u Maroku. Voda nam je ušla u motor, a bili smo doslovno  usred ničega. Spasio nas je neki lokalni vozač kamiona i prevezao do mehaničara, koji nije imao prikladan alat. Teško smo se sporazumjeli, glava motora stajala nas je 110 eura, no 24 sata poslije auto je ponovno radio kao nov. I poslije smo imali problema, s lošim benzinom, pregrijavanjem auta ...

Ali nevjerojatno je što može 14 godina star fiat uno izdržati usred Sahare. Posebno nas se dojmila dobrodošlica i gostoprimstvo stanovnika, koji su uvijek bili spremni pomoći, kako nama tako i drugim timovima  zaključio je Ivan.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije