Odgovorio na prozivke

Rimac objasnio zašto je kasnio s financijskim izvještajem: 'Mogao bih sad pisati knjige...'

Zagreb: U dvorani Algebre održana je konferencija Poduzetnički mindset
Davorin Visnjic/PIXSELL
03.05.2023.
u 09:44

Mate Rimac odgovorio je kritičarima koji su ga prozivali zbog kašnjenja financijskog izvještaja za 2021. Detaljno je objasnio kroz što je sve njegova tvrtka prolazila u zadnje vrijeme.

Mate Rimac odgovorio je na brojne kritike na račun toga što kasni s predajom financijskog izvješća za 2021. U podužem statusu na Facebooku rekao je da se te stvari obično ne tiču nikoga osim vlasnika tvrtke te da mu je zbog prozivki u tvrtki stigla porezna inspekcija. "Zbog kašnjenja s predavanjem revidiranog financijskog izvještaja za 2021. bezbroj puta smo prozvani. Zbog toga i gubitka od 540 milijuna kuna prema preliminarnim/statističkim brojkama koje smo predali pljuvali su nas, omalovažavali, ismijavali i napadali. Zbog tih javnih prozivki imamo i poreznu inspekciju u firmi zadnjih mjesec dana", napisao je Rimac i dodao kako s tim nema problem.  

Kaže i kako 20% firmi još nije predalo izvješće za 2021. ali da se samo njega napada. "Ovo je priča o tome kako bi 'revidirani financijski izvještaj' trebao biti isključivo interes vlasnika firme, a ne javnosti i kako je to potpuno nebitno za bilo koga osim za vlasnike firme. Naročito javnost u kojoj ljudi ne znaju razlikovati prihod od dobiti, a kamoli kompleksnije stvari poput konsolidacije međunarodnih grupacija vs. stand-alone izvješća lokalnih firmi/podružnica", napisao je. Mate Rimac jučer je predao revidirani financijski izvještaj za 2021. Kaže da tvrtka ima 644 milijuna kuna dobiti.

"Prema tome, nemamo najveći gubitak u 2021. godini, nego smo 9. po dobiti", kaže Rimac koji na Facebooku objašnjava i zašto je izvješće kasnilo. "2021. nam je bila suluda godina – razdvojili smo firmu na 3 dijela (Iz Rimac Automobila d.o.o. nastali su Rimac Group, Bugatti Rimac i Rimac Technology) te preuzeli Bugatti od VW Grupe. Istodobno smo zatvorili C rundu investicija (150 milijuna eura u 2021.) i zatvarali D rundu (500 milijuna eura) koja je na kraju završena 2022. Plus "business as usual" – početak gradnje Campusa, lansiranje Nevere, istodobno uvođenje novog ERP-a (što nas je možda i najviše unazadilo) itd. Zbog svih tih transakcija bili smo pod konstantnim due diligenceom i imali horde pravnika i financijaša VW-a, Porschea, Goldman Sachsa, Softbanka i njihovih big-four financijskih i pravnih savjetnika za vratom.

Kad je transakcija napokon završila, trebalo je urediti odnose između firmi – koji prostor koristi Bugatti Rimac, a koji Rimac Technology i koliki najam tko kome treba plaćati? Koju komponentu Nevere proizvodi Bugatti Rimac a koju Rimac Technology? Koje usluge će jedna firma pružati drugoj (npr. nema smisla da imamo dvije organizacije skladišta u istom prostoru iako je poslovanje dvije tvrtke potpuno različito, pa i to ima svojih nedostataka). Koji dobavljači moraju potpisati nove ugovore i s kojom firmom? Po kojim cijenama se vrše cross-company transakcije? Koji su ugovorni uvjeti? Ljudi koji su do jučer bili kolege i rješavali stvari s pozivom, sada moraju raditi ponude, pregovarati i imati ugovor za svaku aktivnost / komponentu koja se radi između tvrtki.

To nas je pogotovo 'ubilo' na Neveri – gdje Rimac Technology razvija i proizvodi ogroman broj sustava za Bugatti Rimac. A dok se to sve nije ispregovaralo, dogovorilo i potpisalo (doslovno stotine ugovora) i 5 puta provjerilo, revizor nije mogao zaključiti godinu. Mogao bih sad pisati knjige o tome kako se stvari zakompliciraju kada tvrtku tako podijeliš i koliko se to odrazilo na naše poslovanje, kulturu i odnose ljudi, ali ću o tome nekom drugom prilikom. Uglavnom – to sve napraviti, a da se održi balans i fer 'arm's length' principle između dvije firme bio je lavovski posao koji je trajao donedavno. Da bi stvarno znali da su stvari 'arm's length', Bugatti Rimac sada treba gledati na tržištu postoji li bolji dobavljač od Rimac Technologyja. I ponekad, za neke elemente, upravo je to ishod i posao dobije netko treći. Pa se onda postavlja pitanje ima li smisla da se Rimac Tech uopće bavi nekim od tih stvari koje smo prije radili za Neveru jer je bilo in-house (npr. gumbiće/elemente interijera), a sada je za drugu firmu – iako je 'sestrinska', mora biti na tržišnim principima. Ali to je opet tema za sebe", naveo je i otkrio neke podatke o poslovanju za 2021., poput ukupnog prihoda od 1,46 milijarde kuna te dobiti od 644 milijuna kuna. Prikupljeno je kapitala od investitora: 1,13 milijarde kuna, a EU i državne potpore iznosile su 17 milijuna kuna. Ne računajući PDV, platili su 78 milijuna kuna poreza i doprinosa.

"Kako smo došli od najvećeg gubitka do jedne od najvećih dobiti? Razlika je u priznavanju 'fair market value' udjela u Bugatti Rimac. Tj. razlika između knjigovodstvene vrijednosti imovine koju smo uložili u zajedničku tvrtku s VW-om/Porscheom (a uložili smo naše hypercar poslovanje – sve što je vezano za Neveru), dok udio od 55% u Bugatti Rimac d. o. o. vrijedi znatno više od knjigovodstvene vrijednosti uložene imovine. Razlika između te dvije brojke je, prema međunarodnim računovodstvenim standardima, morala biti prihod u godini transakcije", objašnjava, između ostalog u statusu.

Komentara 29

KI
kiseli
11:54 03.05.2023.

Mate Rimac je jučer predao revidirani financijski izvještaj za 2021? Mi smo jučer predali završni račun za 2022.

PO
poluvodič
12:02 03.05.2023.

Rimac misli da je narod sisao vesla, i da je on jedini koji kuži ekonomske pojmove iz srednje škole

DU
Deleted user
12:15 03.05.2023.

Bit će garažne prodaje litijevih baterija uskoro u Kerestincu. A knjige će se pisati u Remetincu.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije