Ako želite voziti više od tisuću kilometara između norveške luke Kristansand i Trodenheima, budite spremni da u automobilu provedete najmanje 21 sat.
Za prosječnu brzinu od oko 50 kilometara na sat "odgovorne" su geološke značajke Norveške pa tako autocesta E39 prelazi sedam raskošnih fjordova, a to znači i sedam putovanja trajektom.
Novi projekt vrijedan 25 milijardi dolara trebao bi smanjiti to putovanje na nešto više od 10 sati. Norvežani tako svoje fjordove planiraju povezati podvodnim tunelima koji bi bili smješteni na 30-ak metara ispod vode.
Kako piše The Wire, prvi podvodni plutajući tunel bio bi postavljen u Sognefjord. Tunel se sastoji od dvije betonske cijevi duge više od 1,2 kilometara koje će na 30-ak metara dubine držati pontoni. Vožnja kroz ove tunele bila bi kao vožnja kroz bilo koji drugi tunel.
Ovaj projekt nije toliko težak kako izgleda budući da se koriste već poznate tehnologije: betonske konstrukcije iz tunela, pontoni plutajućih mostova i tehnologija koja se koristi na naftnim platformama.
Ipak, postoje neke nepoznanice. Norveški inženjeri rade na izračunu količine vjetra i valova koje plutajuće strukture mogu podnijeti te kako bi struje utjecale na njihovo kretanje.
Norvežanima vožnja kroz ove tunele ne bi trebala predstavljati problem budući da se u zemlji nalazi 1150 tunela od koji je 35 pod vodom. Projekt vrijedan 25 milijardi dolara trebao bi biti gotov do 2035. godine.
>> Kinezi podižu supergrad za 130 milijuna ljudi. Bit će velik kao dvije i pol Hrvatske
mi bi mogli ispod slovenije do Trsta treba samo 25 metara tunela