Mnogi roditelji u Francuskoj posve su šokirani namjerom da proizvođač automobila Renault svome novom električnom automobilu nadjene ime Zoe.Nije ni čudo, zato jer je upravo to žensko ime u posljednjih pet godina na vrhu popisa najpopularnijih imena za djevojčice.
Djeca će im se rugati
– Naše kćeri imaju predivno ime i njega se nikako smije povezivati s automobilom. Stoga se udružimo i pritisnimo ovu veliku multinacionalnu kompaniju i spriječimo je da uništi ime naše djece. Mislim da je skandal to što oni mogu uzimati ljudska imena i davati ih svojim proizvodima – napisao je otac Sebastien Montreux, koji je preko interneta pokrenuo peticiju kojoj je cilj na vrijeme zaustaviti Renault u njegovim namjerama.
Njegova je inicijativa izazvala je lavinu drugih peticija na internetu kojom gnjevni roditelji žele bombardirati velikog francuskog proizvođača automobila.
Dodatni argument im je da će njihovim djevojčicama koje nose ime Zoe druga djeca godinama rugati zato jer se zovu isto kao automobil.
No iz Renaulta odgovaraju kako misle da u tome što su automobilu nadjenuli ime Zoe nama ničeg lošeg i uvredljivog.
Oni smatraju da to ime asocira na ženstvenost, mladost, zaigran duh i živahnost, što su karakteristike koje ima njihov novi automobili.
Dodaju kako je riječ o ekološki prijateljskom proizvodu i izgledom vrlo atraktivnom automobilu. Iako navode da ime Zoe možda nije i njihov konačni izbor, zaključuju kako su velike šanse da ono ostane jer je automobil pod tim imenom već predstavljen javnosti.
Popularno ime Fanta
Uz to, stručnjaci za brendiranje i imenovanje proizvoda tvrde da je Renault postigao golem marketinški iskorak u trenutku kada je prestao obilježavati modele svojih automobila brojkama i počeo im davati nesvakidašnja imena – Clio, Megane (ženska imena), Twingo, Vel Satis, Laguna... također kažu da velike kompanije, odabirom takvih imena za svoje proizvode, žele zadrijeti i u sferu emocija i dati kupcu nešto prema čemu će on osjećati neku vrstu prisnosti.
S druge strane, kažu, postoji i raširena praksa da roditelji svojoj djeci daju imena prema poznatim svjetskim brendovima. Najviše su korištena imena Chanel, Armani i Fanta, pa bi, u principu, te kompanije mogle tražiti naknadu za autorska prava.
Roditelji nisu naučili svoje kćeri da, ako im se klinci budu rugali zbog imena, jednostavno ignoriraju te klince!?