Hoće li dolaskom predsjednika, premijera i predsjednika Sabora na
ovogodišnju Alku ona postati hiperpolitizirana? Kolika je
uloga klape “Sinj” u vraćanju klapske glazbe u
središte zanimanja javnosti? Koristi li se Sinj dovoljno
svojim brandovima – Alkom i Čudotvornom Gospom Sinjskom? Boji
li se držati sliku na kojoj su pokojni papa Ivan Pavao II. i general
Mirko Norac na samom ulazu u Poglavarstvo? Na ta i druga pitanja u
Sinju su odgovarali gradonačelnik Nikola Tomašević,
predsjednik Viteškog alkarskog društva Stipe
Jukić te voditelj klape “Sinj” Mojmir Čačija.
VL: Alka je početkom
2000. bila i svojevrsna oaza bunta prema tadašnjoj vlasti.
Gledalište je tada bilo prepuno slika generala Norca i
Gotovine.
TOMAŠEVIĆ: O tome biste trebali razgovarati s
tadašnjim čelnicima grada. Smatram da je sramotno da su ti
plakati poslije završili u pijesku i da se po njima gazilo.
JUKIĆ: Tada je u Sinju bila jedna shizofrena situacija. Norac je kao
general hrvatske pobjedničke vojske i alkarski vojvoda bio u zatvoru i
istodobno se protiv njega vodio postupak za ratne zločine. To je kod
ljudi izazvalo revolt, što je i razumljivo.
VL: Mnogi vam odaju
priznanje da ste jedan od ljudi koji je uspio vratiti klapsku glazbu na
mjesto koje joj pripada i tako istisnuti turbofolk. Kako ste
prešli put od rockera do čuvara glazbene narodne
baštine?
ČAČIJA: Nisam ja jedini koji je to uspio. Trudim se da klapa iz konoba
i kaleta dođe do svjetskih pozornica. To sam s klapom
“Sinj” imao priliku doživjeti na nekoliko svjetskih
pozornica. Klapska glazba već se nekoliko godina izvodi kvalitetno, ali
mediji su zaslužni za koncerte koji su se održali na Poljudu, u Ciboni
i na Trsatu. Nastojim klape spojiti s medijima, a dvije diskografske
kuće, jedna iz Splita i druga iz Zagreba, objavljuju klapsku glazbu i
zahvaljujući tome, sad smo tu gdje jesmo.
Cijelu reportažu
pročitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista.
S Anitom po Hrvatskoj