Ublažavanje mjera

U Hrvatskoj je do 100 tisuća djece s kroničnim bolestima, zar ih je sad trebalo vratiti u škole!?

Ilustracija
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
1/2
23.04.2020.
u 16:49

Stručnjaci ali i ministrica Divjak znaju zašto u jeku epidemije ostaje online nastava za veliku većinu učenika

U jeku epidemije koronavirusa ministrica obrazovanja Blaženka Divjak počinila je u očima kritičara težak grijeh s izjavom da će za veliku većinu djece nastava ostati online i da roditelji mogu odlučiti hoće li djecu slati u školu ili će nastavu pratiti kao i dosad.

Od 11. svibnja omogućit će se, kako je danas najavio premijer, rad vrtića i osnovnih škola za djecu od 1. do 4. razreda te rad s djecom s teškoćama koja imaju pomoćnika u nastavi. Ako među djecom nižih razreda osnovne škole ima djece u rizičnoj skupini za COVID -19 tko bi to umjesto roditelja trebao odlučiti hoće li djecu slati u školu ili ih ostaviti doma da nastavu prate kao i dosad? Tko to bolje od njih i liječnika zna jesu li im djeca u rizičnoj skupini za COVID-19? Stalno se govori da su ugroženi stariji i kronični bolesnici, ali mnogima, koji ovih dana istrčavaju s kojekakvim izjavama, nije jasno zašto odmah ne otvorimo sve škole ili od svibnja jer im nije palo na pamet da i među djecom ima kroničnih bolesnika, ni da je veliki epidemiološki rizik pustiti stotine tisuća djece u prenapučene škole i javni prijevoz. Procjena je da je među djecom njih 10 do 15 % s kroničnim bolestima. Zasigurno to zna i Stožer u kojem su stručnjaci, zna to  i Vlada i ministrica obrazovanja.

U Hrvatskoj je više od 700.000 djece do 18 godina, pa nije teško izračunati da ih je s kroničnim bolestima od najmanje 70 do 100 tisuća. Usto i djeca koja nisu u rizičnoj skupini imaju članove obitelji u rizičnoj skupini, pa se i o tome vodi računa dok traje epidemija. Zato se oni koje dosad nije zanimalo što je dobro i što je loše u hrvatskom školstvu, a što se sve prelama preko leđa djece, ne trebaju ni sada brinuti zbog moguće štete od dva mjeseca online nastave.

Profesorica Mirjana Turkalj, specijalistica pedijatrije i subspecijalistica alergologije i kliničke imunologije te pulmologije kaže da su u rizičnoj skupini za COVID-19 djeca s malignim bolestima, dijabetesom, astmom, srčanim manama, imunodeficijentna...

VIDEO Savjete kojih bi se građani trebali držati i nakon opuštanja mjera predlaže poznati znanstvenik prof. dr. sc. Nenad Ban

- Astmu ima 10 % djece što znači da je u Hrvatskoj 70.000 djeca s astmom, od toga njih 7 do 15 tisuća ima umjereni do teški oblik astme. Iako nije svaka astma rizična jer su rizičnija djeca za COVID -19 s težim oblikom astme, ali u odnosu na zdravu djecu sva djeca s astmom su rizičnija u slučaju zaraze. Svaka kronična bolest nosi određeni rizik i iako kod djece koja nemaju teški oblik astme taj rizik ne bi trebao biti značajan, ne može se reći da ga nema. U rizičnoj skupini su i djeca s dijabetesom, imunodeficijentna djeca koja su na terapiji imunoglobulinom iako njih nema puno, djeca s cističnom fibrozom, s kroničnim plućnim bolestima kojih je oko 1000, sa srčanim te s autoimunim bolestima i drugim kroničnim bolestima, a koja su na biološkoj ili imunosupresivnoj terapiji - kaže profesorica Turkalj.

Iako je uputa ministrice školama bila da se u online nastavi vodi računa da djeca nisu skladište podataka i da se naglasak stavi na bitno djeca se i dalje žale na previše zadaća.

Pofesorica psihologije sa zagrebačkog Filozofskog fakulteta,  Gordana Kuterovac Jagodić ne ulazeći u epidemiološke rizike zbog kojih se djeca ne vraćaju u škole kaže da bi bez obzira na sve probleme s online nastavom i povratak u školu sada bio stres za djecu jer bi im trebalo tjedan do deset dana da se opet prilagode promjeni.

- Treba voditi računa da djeca u online nastavi nisu preopterećena, sada moraju više samostalno učiti, nemaju klasičnih predavanja i zato gradivo treba sažeti, rasteretiti ga od detalja koji nisu bitni za nastavak školovanja. Nije sad bitno da znaju svaku godinu iz povijesti ili svakog kralja, nego da s njima nastavnici utvrde osnove iz svojih predmeta. Djeca provode puno vremena za računalom jer su sve upute pisane, kao i prezentacije, koliko znam dosta nastavnika im ne šalje snimke tumačenja gradiva. Trebaju imati vremena za kretanje, za opuštanje, a ne da se boje hoće li sve stići jer zadaće stalno kapaju. I nastavnici bi se trebali uskladiti i vidjeti koliko je dnevno opterećenje djece sa zadaćama i ispitima – kaže Kuterovac Jagodić. Treba voditi računa, dodaje, i o socioekonomskim razlikama među djecom i da je sada teže djeci na prijelazu školovanja i kojima roditelji ne rade od kuće, a traje i epidemija i potres.

Ključne riječi

Komentara 9

MI
mica1111
17:45 23.04.2020.

Kad ne idu,zašto ne idu.Kako će jadni roditelji na posao.Sad kad idu ,zašto idu.Pa tko bi vama novinarima udovoljio.Srećom,roditelji mogu i odbiti da djeca idu.Eto,i tu ima rješenje.Al o čemu bi vi pisali!

DU
Deleted user
17:51 23.04.2020.

"djeca se i dalje žale na previše zadaća" Kad se to djeca nisu bunila? Cec duze vremena prodaje se mantra da djeca trebaju odgajati cini se sama sebe. Sad generacije koje su tako odgajane, i same panjine, odgajaju druge panjeve. Djeca su neodgojena i zaglupljena. Kad ce uciti ako sad nece?

DU
Deleted user
19:20 23.04.2020.

Na svakoj koferenciji pitaju novinari krizni stožer ili Plenkovića,kad će ublažiti mjere,a kad su ublažili, e sad zašto su to napravili,njima nikad nije po volji

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije