Zagreb je dugo čekao dolazak Ryanaira i cijene avionskih karata od samo nekoliko de setaka eura. Na velika zvonanedavno je objavljeno da će najveća europska niskobudžetna aviokompanija u Zagrebu imati bazu s dva aviona i otvoriti 12 linija. Malo boljem poznavatelju zračnog prometa odmah je upalo u oko da na tih 12 “novih” linija na čak njih osam već leti Croatia Airlines. A Ryanair je doveden na “F. Tuđmana” i ponuđeni su mu poticaji za to, da otvori nove linije.
Koncesionari na “F. Tuđmanu” pri tome su se, moglo bi se reći, poslužili malim trikom pa su različite aerodrome u istim gradovima predstavili kao različite rute i linije!? I tako ćemo, ako se nešto unaprijed ne promijeni, imati situaciju da na letovima, primjerice, u Pariz CA plaća višestruko višu cijenu aerodromskih usluga na “F. Tuđmanu” nego Ryanair jer on leti na aerodrom “Charles de Gaulle”, a njen niskobudžetni konkurent na “Beauvais”. Udaljenost između ta dva aerodroma je samo 59 kilometara! Stoga se u CA apsolutno s pravom osjećaju prevareni.
Koncesionari na “F. Tuđmanu” su pretrpjeli velike gubitke kao i cijela avioindustrija zbog koronavirusa, promet je drastično pao. Stoga odluka da prime sad Ryanair, na čije uvjete godinama nisu pristajali, djeluje pomalo panično. Stječe se dojam kao da su na zagrebačkom aerodromu odlučili žrtvovati CA da bi spasili sebe. Prema koncesijskom ugovoru, ako CA ode u stečaj ili smanji opseg letenja, koncesionar ima pravo na odgodu plaćanja naknade, a ako mu CA ne plati neke račune, ima pravo od RH dobiti milijun eura da pokrije te neplaćene troškove.
U avioindustriji svi dobro znaju kako se ponašaju niskobudžetni avioprijevoznici, pogotovo kako je “surov” Ryanair prema aerodromima. On leti na određeni aerodrom dok ima poticaje i popuste, a kad to presuši, pokupi se i ode. Tako je bilo i s njegovim konkurentom EasyJetom, koji je 2011. došao u Zagreb, ali nakon što je iskoristio sve poticaje, odmah je odletio zauvijek. Sadašnji poticaji na “F. Tuđmanu” mogu trajati pet godina, stoga u MZLZ-u trebaju dobro promisliti od koga imaju dugoročno veće koristi – od CA ili Ryanaira.
Croatia Airlines mi je dužan novac za let koji su otkazali 27.3.2020. Oglušuju se, ne odgovaraju na mailove. Neprofesionalni, nesuradljivi.