AVIOPRIJEVOZ

Ukidanje linije za Zagreb

12.08.2003.
u 00:00

Beograd ostaje jedina destinacija na području jugoistočne Europe u koju će zrakoplovi Swiss Internationala slijetati i dalje

Aviokompanije Swiss International i British Airways ukidaju svoje letove prema Zagrebu i zatvaraju zagrebačke poslovnice na Zrinjevcu i u Sheratonu. Zadnji let Britisha na relaciji Zagreb - London bit će 13. rujna, a Swiss zatvara 26. listopada, potvrdili su nam u zagrebačkim predstavništvima.

- Zbog globalne ekonomske krize izazvane prilikama u Iraku i nakon SARS-a, ukidamo linije koje nisu najbolje. Iduće godine, 28. ožujka, otvaramo liniju London - Dubrovnik - rekla je Mirjana Dostal, komercijalna direktorica British Airwaysa za Hrvatsku.

U sklopu Swissovih mjera štednje, ukinute su 22 linije od zime, među kojima su i Bonn, Oslo, Graz, Venecija, Firenca, Bologna, Valencia, Kijev, Ljubljana, Priština, Sofija, Krakov i Skopje. Linija prema Sarajevu ukinuta je još u ožujku. Beograd ostaje jedina destinacija jugoistočne Europe u koju će Swiss slijetati i dalje.

- Popunjenost zagrebačkih letova u posljednja tri mjeseca bila je jako dobra, ali tako nije cijelu godinu. U Zagrebu se proda samo 30 posto karata, a u drugim uredima 70 posto - navodi Darko Kehler, direktor Swissa za Hrvatsku. Stabilizira li se situacija u Swissu, možda će se razmišljati o povratku nekih linija, no to zasigurno neće biti u iduće dvije-tri godine - procjenjuje D. Kehler.

Dopis o ukidanju linija stigao je i u Zračnu luku Zagreb, čiji direktor Boško Matković pretpostavlja da će se tradicionalni avioprijevoznici, ovisno o dinamici tržišta, vratiti u Hrvatsku.

- Croatia Airlines ima sedam linija sa Z?richom, pa će u novonastaloj situaciji njihovi zrakoplovi biti popunjeniji. Ukidanje nekih letova za nas nije dramatično, zimski red letenja prvi put bolji nam je od ljetnog, a Croatia Airlines zauzima veći dio tržišta - kaže Matković.

Na zračni prijevoz utjecale su i male aviokompanije, poput u Hrvatskoj sve popularnijeg Ryan Aira. Point to point veze - koristeći male zračne luke, bez ureda, numeriranih sjedala i ponude u zrakoplovima - mnogim putnicima bitno su približile donedavno luksuzna putovanja. Te kompanije bilježe ekspanziju u Europi: drže i do deset posto avioprijevoza, a po nekim procjenama, za pet godina preuzet će i do 30 posto.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije