PRIKRIVENO OGLAŠAVANJE

'Ovo ne može biti slučajno': Uočavate li skrivene nacističke simbole u božićnoj reklami?

Naci
Foto: YT screenshot
1/2
25.11.2016.
u 17:47

Sabine Bamberger-Stemmann: Nema šanse da su ovi simboli slučajnost!

Oglašavanje je posvuda, svjesno, nesvjesno, ''product placement'', nazovimo to kako hoćemo, navikli smo. No osobito je zanimljiv slučaj jedne njemačke božićne reklame u kojoj se, navodno, nalaze nacistički simboli – oni simboli kojih se Nijemci tako očajnički žele otarasiti iz svoje svakodnevice, reputacije, identiteta...

U reklami lanca supermarketa Edeka pojavljuju se dva automobila sa spornim registarskim tablicama koji, kako tvrdi Metro, imaju simbole neonacizma i ''bijele superiornosti''.

Najprije, automobil marke Volvo, registracijskih znaka ''MU SS 420''. Broj 420 klasičan je nacistički simbol jer  skriva datum Hitlerova rođenja – 20. travnja. Da ovo nije samo podudarnost, dokazuje raširenost simbola među pripadnicima američke radikalne desnice.

No ono što upada u oči jest ''SS'' i potrebno je naglasiti kako je u Njemačkoj izričito zabranjeno imati SS na tablicama jer asocira na Schutzstaffel, oružani zaštitni odred čiji je vrhovni zapovjednik bio Heinrich Himmler. Organizacija je provodila rasne zakone, propagirajući arijevsku politiku i sudjelovala u holokaustu pa je u nirnberškom procesu proglašena zločinačkom.

Drugi automobil koji se pojavljuje u reklami nosi tablice ''SO LL 3849'' i ako se upustimo u analizu, još jednom ćemo otkriti klasične nacističke simbole koji se često koriste u neonacističkim organizacijama ili skinhead supkulturama.

Broj 84 povezan je s osmim i četvrtim slovom njemačke abecede, odnosno slovima H i D – ''Heil Deutschland''. Isto tako broj 39 simbolizira slova C i I, odnosno ''Christian Identity'' (kršćanski identitet) koji predstavlja antisemitistička stajališta ovih ideoloških grupa.

Sabine Bamberger-Stemmann, direktorica agencije odgovorne za građansko obrazovanje, dodatno je začinila incident u nastajanju tvrdnjom kako nema šanse da su ovi simboli u reklami puka slučajnost.

– Broj ''84'' jasno stoji za ''Heil Deutschland''. To je prilično očito – kazala je dodavši kako je reklama prikaz idealnog svijeta što aludira na promicanje radikalnih vrijednosti koje će do ideala i dovesti. 

I dok Bamberger-Stemmann u slovima tablice MU i SS vidi glagol ''morati'' koji u ovom kontekstu djeluje kao naredba neonacističke skupine, glasnogovornik optužene kompanije u svemu ne vidi ništa nacističko i tvrdi kako je MU SS imaginarna složenica stvorena na osnovi pjesmice koja svira u reklami.

– Žalimo što je reklama prouzročila pogrešan dojam. To nipošto nije bila naša namjera. 

Tko je u pravu? Procijenite sami...

>> Maljak: Ukidanje oglašavanja na HTV-u ne bi puno pomoglo drugima

Ključne riječi

Komentara 50

MA
MarkoKosmicki
18:07 25.11.2016.

vi ste bolesni

DA
Darko22
18:07 25.11.2016.

Majko isusova. Kada se medije okrivi da manipuliraju činjenicama i uzimaju stvari iz konteksta, onda su to lude teorije zavjere "ekstremne desnice", ali ovako nešto je potpuno normalno ?

Avatar jebb
jebb
21:25 25.11.2016.

Yeah..., i svi oni koji su dali svojoj zenskoj djeci ime Eva su prikriveni nacisti i fasisti, jer je to bilo ime Hitlerove dugogodisnje ljubavnice i kratkotrajne supruge...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije