Tomislav Horvatinčić je kriv, ali u zatvor neće, a još k tome smije i upravljati brodom. Ova je nepravomoćna presuda šibenske sutkinje Maje Šupe izazvala gotovo jednoglasnu osudu javnosti, barem one na internetskim forumima, društvenim mrežama, kuloarima, uz pitanja koliko život vrijedi i bi li takva presuda bila da se nije sudilo bogatašu. Pravni stručnjaci pak imaju svoj stav o presudi... No većina onih koje smo pitali da pravno protumače presudu od 20 mjeseci uvjetno, za pogibiju dvoje talijanskih državljana na jedrilici u primoštenskom akvatoriju, kaže da to u pravnom smislu nije iznenađenje.
Strava u tunelu Ledenik
– Ako je posrijedi nehaj, onda je uvjetna kazna logična – kaže nam više odvjetnika. Primjerice, odvjetnik Željko Olujić branio je vozača kamiona Miljenka Stričaka koji je zbog izazivanja prometne nesreće s neizravnom namjerom u tunelu Ledenik kamionom 2006. godine usmrtio četiri osobe. Stričak je u Zadru osuđen na osam i pol, a potom mu je presuda preinačena na sedam godina i deset mjeseci zatvora. No Olujić tvrdi da se taj slučaj razlikuje od Horvatinčićeva utoliko što je u Horvatinčićevu slučaju riječ o nehaju.
– U slučaju Horvatinčić, koliko sam iščitao, sud je prihvatio nalaz vještaka da su Talijani na jedrilici napravili manevar skretanja zbog čega je također došlo do sudara. Stoga je i bila prekvalifikacija iz neizravne namjere u nehaj. I ja sam kod Miljenka Stričaka tražio da se djelo prekvalificira u nehaj, a da je to sud prihvatio, ni Stričak ne bi dobio zatvorsku kaznu – rekao nam je Željko Olujić. Nehaj je "dosuđen" i u presudi poznatom glumcu Stojanu Matavulju osuđenom na uvjetnu kaznu uz dvije godine kušnje zbog izazivanja nesreće na autocesti 2013. u kojoj je smrtno stradala njegova kolegica i prijateljica Dolores Lambaša.
Jurili 13,2 metra u sekundi
Matavulj je osuđen za kazneno djelo nehaja, a postavljalo se pitanje zbog čega nehaj ako je imao više od dozvoljene količine alkohola u krvi. Kako je moguće da je u Horvatinčićevu slučaju djelo preinačeno u nehaj, pitala se uz vidljivo razočaranje državna odvjetnica Irena Senečić. Ona je tijekom cijelog suđenja protestirala zbog mnogobrojnih obrata.
– Kako je Horvatinčić mogao pasti u nesvijest i reći da se ničeg ne sjeća, a lučkom kapetanu nacrtao je skicu nesreće i još na izravan upit rekao da nije imao zdravstvenih problema te to nije spomenuo ni istražnom sucu. Jedrilica je gotovo plutala i nevjerojatno je tvrditi da je presjekla put gliseru koji je vozio brzinom od 13,2 metra u sekundi. Do sudara bi došlo i da Talijani nisu poduzeli manevar skretanja. Ja nemam riječi za to... – govorila je državna odvjetnica Senečić tražeći i izuzeće sutkinje Maje Šupe tvrdeći da je pristrana.
Maja Šupe u izricanju presude za olakotne okolnosti Horvatinčiću u obzir je uzela neosuđivanost, što je ponovno izazvalo lavinu negativnih komentara uz navode iz pojedinih medija da je Horvatinčić 80-ih već imao prometnu nesreću u kojoj je poginula jedna osoba i da ni tada nije dobio kaznu zatvora. Sutkinja taj slučaj nije mogla uzeti u obzir jer je nastupila apsolutna zastara.
>>DORH ulaže žalbu na presudu Horvatinčiću zbog uvjetne osude
>>Tomislav Horvatinčić ne ide u zatvor, osuđen uvjetno i smije upravljati brodom
Do nezgode je došlo iz obijesne vožnje, i to brzinom 26,5 čv. uz obalu i kormilarenjem automatskim pilotom. Da li to može biti iz nehaja?