Praksa vukovarske tvrtke

Uz cigarete naplaćuju i uslugu prodaje

Malinska
Foto: Marko Jurinec/PIXSELL
23.07.2016.
u 09:15

Nije to nikakva prijevara, krađa, već opstanak mene, moje obitelji i naših 40 radnika. Propadamo – kaže Zlatko Stipić, vlasnik tvrtke.

Kutija cigareta stajala ga je 26 kuna, no to nije konačni iznos koji je jedan kupac na kiosku u Malinskoj nedavno platio. Prodavač mu je zaračunao još dvije kune, kako piše na računu, “za uslugu prodaje”.

Zbog smanjenja rabata

Ukupni je račun tako 28 kuna, a zbilo se to u poslovnici tvrtke Kiosk Plus. Fotografija računa brzo se našla na internetu, i izazvala osudu i nevjericu. Postavilo se i pitanje zakonskog uporišta, no vlasnik te vukovarske tvrtke ne vidi ništa sporno. – Nije to nikakva prijevara, krađa, već opstanak moje obitelji i naših 40 radnika. Propadamo – pravda se pak Zlatko Stipić, čelnik Kioska Plus.

Tvrtka ima 16 poslovnica u Slavoniji te ljeti još šest na jadranskoj obali. Naplaćivati “uslugu prodaje” počeo je, nastavlja, u travnju, a odnosi se to isključivo na cigarete koje se najviše i prodaju.

Dobavljači cigareta smanjili su nam rabat na cigarete, proizvođačka je cijena od dvije do pet kuna, na što mi dobijemo tek dva posto. Za troškove jednoga kioska to nije ništa – nastavlja.

Bili su, tvrdi, pred zatvaranjem tvrtke, a onda su se dosjetili dodatno naplaćivati prodaju.

– Raspitao sam se u Poreznoj upravi, rekli su mi da, ako je vidljivo na računu i plaćam za to porez, ništa nije sporno. Savjetovali smo se i s udrugama potrošača te odvjetnikom – tvrdi Stipić.

Iako se suočio s negodovanjima kupaca, a posjećivale su ga, otvoreno kaže, i inspekcije, navodi kako nije dosad plaćao nikakve kazne niti mu je pao promet.

– Naprotiv, možemo sada funkcionirati i raditi. Bude onih koji se bune, ali oni sjede u kafiću i ništa ne rade. Nismo povisili cijenu cigareta, samo smo naplatili svoju uslugu. Nikoga štapom ne tjeramo da kupuje kod nas – komentira vlasnik.

U udrugama za zaštitu potrošača, a kontaktirali smo tri ureda diljem Hrvatske, ističu kako Zakon o pravima potrošača ne poznaje stavku “naplata za uslugu prodaje”. Većina ih se nije ni susrela s takvom praksom, no sličan primjer nedavno su imali u Splitu, pri prodaji bona za mobitel.

Tržišna inspekcija

– Trgovac ne smije naplatiti dodatnu uslugu na konačnu cijenu. Učini li to, kupac se treba obratiti trgovcu sa zahtjevom da mu vrati taj dodatno naplaćeni iznos, a ne učini li to ili mu uopće ne odgovori, može ga prijaviti tržišnoj inspekciji – objašnjava Nedjeljko Milas iz Udruge za zaštitu potrošača Splitski potrošač.

Vrijedi to, dodaje, jednako na sve – kruh, cigarete, bon... Na naš upit iz Ministarstva gospodarstva su rekli ukoliko trgovac prodaje cigarete po maloprodajnoj cijeni višoj od prijavljene Središnjem uredu Carinske uprave, čini prekršaj sukladno Zakonu o trošarinama i Zakonu o zaštiti potrošača.      

>> Hoće li se manje pušiti ako ne bude reklama za cigarete?

Komentara 5

DU
Deleted user
10:19 23.07.2016.

Ako ugostitelji vodu naplacuju 25kn onda ne vidim ovdje proble.....neka naplati,ja sam buudala koja pusi onda nek i platim.

BR
Brankko
10:10 23.07.2016.

Kupcu se to može dopadati ili ne -- ali sjetimo se i drugih slučajeva. Primjerice, nije isto poštarina za slanje novca preko pošte (Fine, banke...). Možemo govoriti o nesrazmjerima. U crno vrijeme socijalizma, za slanje novca sa svojega deviznoga računa u inozemstvo nije se u banci plaćalo ništa; sada i za mali iznos plaća se u jednoj banci 90 kuna (npr., šaljem prodavaču za kojega nema mogućnosti plaćanja karticama 200 kuna, za četiri knjige, i za to banka naplati 90). Ali -- plaćanje za sastavljanje i slanje opomene (banke, odvjetnički uredi koji rade za treće...)? Pogledajte samo razne račune koje plaćate -- i vidjet ćete svašta.

Avatar neidemdalje
neidemdalje
17:37 23.07.2016.

pa ako naručiš pizu ili neko drugo jelo i zaračunaju ti ambalažu po meni je to isto ...ovaj barem to pošteno stavi na račun i plati porez dok za naručenu pizu uglavnom ne dobiješ račun...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije