Od ispodprosječnih rezultata u 2011. godini do iznadprosječnih rezultata u 2019. godini u matematici i prirodoslovlju-uspjeh je to hrvatskih osnovnoškolaca jasno naznačen današnjom objavom rezultata sedmog ciklusa ispitivanja znanja Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA – International Association for the Evaluation of Educational Achievement), koje se provodi svake četiri godine.
U provedenom istraživanju sudjelovalo je 3.785 učenika četvrtih razreda i njihovih roditelja, 263 učitelja i 153 ravnatelja osnovnih škola diljem Hrvatske, a njegov posljednji ciklus obilježio je postupni prelazak načina provedbe u e-okruženje.
Hrvatski su osnovnoškolci ostvarili iznadprosječne rezultate u oba područja – matematici (509 bodova) i prirodoslovlju (524 boda), a kroz tri ciklusa provedbe ovoga istraživanja u Hrvatskoj zabilježen je trend poboljšanja postignutih rezultata u gotovo svim sadržajnim domenama matematike i prirodoslovlja.
VIDEO: Beroš i Fuch potvrdili kako srednjoškolci prelaze na online nastavu
Izrazito veliki udio učenika RH dostiže osnovnu razinu iz matematike (95 %) i prirodoslovlja (98 %), odnosno postiže rezultate koji su iznad prosjeka rezultata svih zemalja sudionica TIMSS-a. Srednju razinu iz matematike dostiže 70 posto hrvatskih učenika, dok je taj postotak iz prirodoslovlja nešto veći i iznosi 80 posto. Na višoj se razini nalazi 28 % učenika iz matematike i 34 % učenika iz prirodoslovlja, dok u Hrvatskoj naprednu razinu iz matematike i prirodoslovlja dostiže samo četiri posto učenika.
Razlike među spolovima ne postoje kad je riječ o postignućima iz prirodoslovlja, dok je razlika od oko 10 bodova u korist dječaka ostala konstantna kad je riječ o postignućima iz matematike. Viša postignuća hrvatskih učenika iz oba ispitivana područja povezana su s pohađanjem ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, češćim aktivnostima roditelja vezanim uz predmatematičku i predčitalačku pismenost u ranoj dobi, većom motivacijom za učenjem matematike i prirodoslovlja te osjećajem sigurnosti i pripadnosti školi. Također, viša postignuća učenika povezana su i s većim zadovoljstvom nastavnika, većom kvalitetom nastave matematike i prirodoslovlja te sveukupnim pozitivnim ozračjem u školi.
Istraživanje se provelo u 64 zemlje i osam referentnih sustava, a sudjelovalo je više od 580 tisuća učenika, 310 tisuća roditelja, 19 tisuća ravnatelja škola i 52 tisuće učitelja. Najveći uspjeh u matematici i prirodoslovlju u četvrtim i osmim razredima promatrano u svim zeljama sudionicima postigli su Singapur, Kineski Taipei, Republika Koreja, Japan i Hong Kong.