Vožnja autocestom je brža, ali je zato potrošnja goriva
najmanje dvostruko veća. Od Splita do Zagreba trebala su nam samo
četiri sata vožnje, ali nam jer zato trebalo čak 32,14 litara dizela,
što preračunato iznosi 316 kuna.
Kada se tome pridoda i cestarina od 157 kuna, put nas je stajao čak 473
kune. Putovanje autocestom od Splita do Zagreba bilo je vrlo ugodno i
brzo. Imali smo sreće jer nismo upali u gužve koje su uobičajene
tijekom ljetnih vikenda.
Prednost postala mana
Najveća zamjerka autocesti je što je duža od Stare ličke za
čak 51 kilometar te, možda još i više,
što je monotona. Osim zanimljivog odmarališta na
rijeci Krki kod Skradina, sva druga mjesta su uniformirana. Benzinske
stranice su moderne i dobro opremljene, ali nemaju ništa
autohtono. Zanimljivo je da je zbog visokih cijena goriva najveća
prednost autoceste postala jedna od njenih najvećih mana.
Autocesta dopušta velike brzinu, ali brzine su najveći
krivac za veliku potrošnju. Pri velikim brzinama pojačava se
potrošnja jer treba svladati otpor zraka. Iako se autocesta
smatra sigurnijom, problem je u tome što su na njoj brzine
velike pa svaka nesreća može postati fatalna. Osim toga, mnogi vozači
prekoračuju i te velike dopuštene brzine.
Potrošnja
goriva
Iako dr. Željko Marušić preporučuje da se što
više koriste autoceste, kaže da ne može sa
sigurnošću reći da je ona sigurnija od stare plitvičke
dionice.
Teško je reći je li autocesta sigurnija od Ličke
ceste kaže Marušić upozoravajući da velike brzine
rapidno povećavaju potrošnju goriva. To smo se uvjerili
vozeći se autocestom kada nas je mjerač potrošnje goriva već
na pola puta upozoravao da smo potrošili više
nego što nam je bilo potrebno za put od Zagreba do
Splita Starom plitvičkom cestom.
Autocesta dopušta veće brzine