Predsjednik HUS-a Ozren Matijašević zadovoljan je "radnjama" i potezima koje Vlada donosi nakon nekadašnjeg "obećavajućeg" splitskog sastanka ministara Božidara Kalmete i Petra Čobankovića sa sindikalcima i predstavnicima desetak posrnulih dalmatinskih tvrtki.
- Većina tada dogovorenih odluka ispunjava se u zadanom roku. Posljednji sastanak održan u Hrvatskom fondu za privatizaciju bio je posvećen rješavanju problema vranjičkog Salonita i sinjske Ciglane - naglašava Matijašević.
HFP plaća dug
Vlada je prije toga HFP-u dala suglasnost za sklapanje ugovora o pristupanju dugu između Trasta i HFP-a koji se obvezao Trastu platiti 3,8 milijuna kuna.
Istovremeno, Trast će na HFP prenijeti glavnu tražbinu i sva sporedna potraživanja prema Željezari Split.
Val privatizacija
Napominje kako su donesene i odluke o raspisivanju javnih poziva za prikupljanje ponuda za kupnju dionica pod posebnim uvjetima, i to za tri dalmatinska poduzeća. Riječ je o imotskom Trimotu, Adriachemu iz Kaštel Sućurca i Imoti iz Donjeg Prološca.
Prema Matijaševićevim riječima, vjerojatno će se ispuniti i obveze koje su najviši državni dužnosnici preuzeli glede nužne i žurne privatizacije Dalmacijavina, kao i spašavanja Kaštelanskih staklenika.
Izvjesna je i prodaja MILS-a
Očekuje se i prodaje viškog Vinogradara, a popis se tu ne bi trebao zaustaviti. Husovci su već dogovorili "novi" sastanak u Splitu za 12. travnja na kojem će se raspraviti o tome što je od preuzetih obveza realizirano.
Osim Čobankovića i Kalmete, nazočit će mu još dva ministra, financija Ivan Šuker i gospodarstva Đuro Popijač.
Od Joze Ivančevića, sindikalnog povjerenika u Željezari Split doznajemo da su tvrtku posjetili potencijalni kupci, predstavnici njemačke i indijske kompanije.
No, u pogon hladne prerade čelika nije, kao što je obećano, stiglo 1300 tona žice. Došlo je samo 150 tona i prerađeno u dva dana. Radnici su opet bez posla. Ovoga tjedna sindikat će se ponovno obratiti Vladi.
Pitanje za Ozrena Matijaševića: ako i proradi kome će željezara plasirati svoje proizvode, kada već unaprijed znamo da kao i u prošlosti nije i neće biti profitabilna i konkurentna. Računaš li kao i dosada da kao i brodogradnja živi od subvencija Hrvatske sirotinje???