Tiffany svjetiljke po osam tisuća kuna, ogrlice od čistoga zlata
optočene dragim i poludragim kamenjem za deset tisuća, skupocjeni
satovi i plemeniti parfemi te plazma televizori po cijeni od petnaestak
tisuća kuna, naći će se pod borovima kao božićni darovi Brođanima.
Kupci su muškarci
Unatoč recesiji koja već mjesecima trese svijet, a odrazila se i u nas,
stotine ljudi ostalo je već bez posla, ponuda luksuznih darova u
Slavonskom Brodu veća je i bogatija nego ikad. A oni imaju svoje kupce.
– U petnaestak dana do Božića prodamo najmanje pet ili šest luksuznih
Tiffany svjetiljki, a jednako prodamo tijekom godine. Božić je vrijeme
darivanja, a svaka, pa i luksuzna roba ima svoga kupca – kaže poznata
zlatarka Milka Đurković. Dodaje kako su njezini kupci pred blagdane u
99 posto slučajeva muškarci koji biraju luksuzne darove.
S obzirom na diskreciju ne zna jesu li darovi namijenjeni suprugama,
kćerkama, ljubavnicama ili prijateljicama. Trgovci ekskluzivnim i
skupim darovima i ove godine računaju na uski dobrostojeći sloj kupaca
koji će svojim najmilijima pod bor staviti darove vrijedne nekoliko
prosječnih plaća blagajnica u supermarketima.
Kako kažu, potražnja za skupim poklonima ne jenjava, kako su bili
traženi proteklih godina, tako će, vjeruju trgovci, biti traženi i u
predstojećoj sezoni kupovanja. Pa tako ima i onih koji će za bočicu
Guccijeva parfema izdvojiti 1500 kuna, ili najmanje desetak i ako se
nema gotovine pri ruci, plaća se različitim karticama.
– Kada kupuju skupu tehniku, ljudi u više od 90 posto slučajeva koriste
kreditne kartice kojima plaćaju na rate. Otplate se nekada protegnu i
na dvije godine pa ponekad televizoru istekne jamstveni rok prije nego
ga kupac u cijelosti otplati – kaže trgovac elektronikom Vedran
Maleković u čijoj se trgovini nude plazma televizori po cijeni od 14
tisuća kuna i više za koje vlada poprilično zanimanje.
Sve, samo da prodaju
Nastojeći svojim klijentima izaći u susret i olakšati kupnju ne baš
jeftinih darova, trgovci sklapaju kreditne aranžmane s bankama u ime
svojih kupaca, omogućuju kupnju na kreditne kartice, pa čak i na već
gotovo zaboravljen način plaćanja - čekove.
– Dok god ima kupaca luksuzne robe, učinit ćemo što je god moguće da
svoj novac potroše kod nas – kaže Maleković.
Blagdani na baliju za 25.000 kuna
U posljednje su vrijeme vrlo popularna i egzotična putovanja, pa je tako ove sezone prodano već nekoliko turističkih predblagdanskih i blagdanskih aranžmana na egzotičnim lokacijama, kojima su Brođani darivali svoje supružnike. – Jedan od vjerojatno najuzbudljivijih turističkih aranžmana je put na Bali za dvije osobe, vrijedan oko 25.000 kuna, kojim je prije nekoliko dana mladić iznenadio svoju suprugu – kažu u jednoj agenciji.