Zrakoplov Croatia Airlines (CA) koji u petak navečer na letu Zagreb-Dubrovnik nije mogao zbog bure sletjeti na Čilipe, mogao se vratiti u Zračnu luku Franjo Tuđman koja je tad bila otvorena - tvrdila je to uprava Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ), koncesionar na zagrebačkom aerodromu danas oko podne.
U CA su u subotu pak ustvrdili da su ih sa ZL Franjo Tuđman obavijestili da ne mogu prihvatiti njihov avion pa su ga preusmjerili u najbližu otvorenu zračnu luku, a to je bio Rim. U MZLZ-u su se tek danas očitovali o tom slučaju i prvo su tvrdili da ZL Franjo Tuđman nije zaprimila službeni zahtjev CA za prihvat zrakoplova na letu OU664 u petak navečer.
Drugo priopćenje
U MZLZ-u su tvrdili da su na pitanje CA može li se avion vratiti u Zagreb dali potvrdan odgovor i da imaju potreban broj osoblja za prihvat. Operator CA, im je tvrdili su u MZLZ-u, kazao je da će se javiti ako to bude potrebno, ali da će najvjerojatnije zrakoplov biti preusmjeren na Rim.
U MZLZ-u su tvrdili da su u tom trenutku imali potrebnu vatrogasnu RFF kategoriju 6 za prihvat airbusa CA. No večeras su iz MZLZ-a poslali novo priopćenje, nakon sastanka s predstavnicima CA, u kojem su priznali da se njihovo prijašnje priopćenje, kako su naveli, baziralo na dotad dostupnim informacijama koje nisu u potpunosti odgovarale činjeničnom stanju.
MZLZ će nadopuniti proceduru
U svom drugom priopćenje MZLZ tako navodi da je cijeli slučaj posljedica izvanrednih okolnosti uzrokovanih burom na području ZL Dubrovnik koja nije bila predviđena meteo izvješćem u planiranom vremenu slijetanja zrakoplova.
Navedeno je, vele, uzrokovalo zadržavanje zrakoplova u području iznad ZL Dubrovnik te je iziskivalo donošenje odluka u vrlo kratkom vremenskom roku od strane svih uključenih operativnih osoba.
- Postojeća procedura korištenja ZL Franjo Tuđman u periodu nakon 22 sata protumačena je dvosmisleno, što je uz kratko raspoloživo vrijeme za donošenje odluka rezultiralo neadekvatnom komunikacijom od strane dežurnog operativnog osoblja. U cilju izbjegavanja ovakve i sličnih situacija u budućnosti, MZLZ će nadopuniti proceduru kojom će se nedvosmisleno
potvrditi otvorenost zračne luke 24h sedam dana u tjednu, i tako nadopunjenu proceduru dostaviti u najkraćem roku u CA - priopćili su večeras iz MZLZ-a.
Prema informacijama Večernjeg lista, kapetan na letu OU664 je zvao operativni centar CA da pita može li se avion vratiti u Zagreb. Iz zračne luke je stigao negativan odgovor. No nakon 20 minuta su sa zračne luke javili da se ipak može vratiti no tad je već bilo kasno jer je avion bio već na putu za Rim i nije bilo dovoljno goriva za povratak u Zagreb.
Agencija do srijede treba utvrditi činjenice o letu zrakoplova CA
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u da Agencija za civilno zrakoplovstvo ima rok do srijede utvrditi što se dogodilo i zašto je zrakoplov Croatia Airlinesa na letu iz Zagreba za Dubrovnik umjesto u tom gradu sletio u Rimu.
"Agencija za civilno zrakoplovstvo ima do srijede rok utvrditi činjenično stanje i što se dogodilo u tom trenutku i zašto zrakoplov nije mogao sletjeti. Očekujem odgovor od te agencije jer je ona jedina koja to može učiniti. Nakon toga očekujem izricanja sankcija onome tko je tu 'zaribao'", kazao je ministar Butković novinarima nakon svečane sjednice Predsjedništva i sudionika osnivačke skupštine HDZ-a u dvorani NK Jarun prije 28 godina upitan o tom slučaju.
"Ministar nije taj koji izriče kazne, ministra nije taj koji vrši istragu niti ministarstvo. To radi neovisno regulatorno tijelo - Agencija za civilno zrakoplovstvo", rekao je Butković i dodao da jedino ona može vršiti nadzor i izricati sankcije. (Hina)
To je problem od kada su uzeli zračnu luku u koncesiju. Već su prve godine radi uštede prestali raditi poslije ponoći, mislim da nisu niti počeli raditi zgradu... Ajde da je netko napokon nakon toliko godina na to ukazao kao na problem. Već godinama, ako večernji avion kasni redi gužve na nekom aerodromu (što je često) avionima se ne isplati polijetati... Nisu jednom preklinjali zračnu luku da prime avion nakon par minuta kašnjenja, valjda im je prekipjelo i napravili su što su trebali već prvi puta kada su se bahato postavili u zračnoj luci... A država bi se sad morala čvrsto postaviti, možda ne odmah uzeti koncesiju, ali opaliti kaznu. No koliko vidim, bit će cici mici i nemojte to više raditi... Ma gomila uhljeba u agenciji koji ništa ne rade, a pada im ogromna lova s neba. Nisu bili u stanju niti provjeriti da li luka radi po noći ili su dobivali lovu da žmire. nije toliko problem u koncesionaru, nego u agenciji koja mu dozvoljava takvo ponašanje. Novinari ne bi smjeli ovo samo tako pustiti, treba očistiti tu agenciju...