Tko je odgovoran za poskupljenje javnog prijevoza i tko će to poskupljenje, ma koliko ono bilo, potpisati? Ne zna se! U gradskoj upravi tvrde da gradonačelnik nema nikakve ingerencije nad Holdingom pa tako i ne mora odobriti novi cjenik, a iz Holdinga poručuju da bez suglasnosti Milana Bandića cijene ne mogu povisiti.
Oni odlučuju
– Ovo je totalna zavrzlama – kaže pročelnik Ureda gradonačelnika Miro Laco i dodaje da Holding pokušava teret odlučivanja prebaciti na Bandića.
– Ovo je politički potez. Nešto što je nepopularno dobro je da se prišije gradonačelniku. Ako si mi oduzeo pravo upravljanja, zašto onda sada tražiš od mene potpis za povećanje cijena? – pita Laco.
Podsjeća da je Trgovački sud svu moć odlučivanja oduzeo Bandiću i prenio na Gradsku skupštinu koja imenuje skupštinu Holdinga (u srpnju 2010., op. a.).
– Predstavnička vlast je preuzela izvršnu vlast. Skupštinu trgovačkog društva čine članovi Gradske skupštine i oni na kraju godine trebaju sami sebe kontrolirati i davati mišljenje o svom radu. Oni trebaju donijeti odluke o tome hoće li nešto poskupjeti ili ne – nastavlja Laco.
Napominje da Grad, kojeg predstavlja Bandić, iako formalno vlasnik Holdinga, nema nikakvu mogućnost upravljanja vlastitom imovinom te da stoga i nije potrebna suglasnost Grada, odnosno njegova predstavnika Milana Bandića kada je u pitanju povećanje cijena ZET-a.
Treba suglasnost
Slično je cijeli slučaj procijenio i gradski pročelnik za gospodarstvo Ladislav Prežigalo koji kaže da ne samo da nije potreban Bandićev potpis nego da nije čak više potrebno ni konzultirati se s Vijećem potrošača. I on kaže kako je sva odgovornost za poskupljenje na ramenima uprave, nadzornog odbora i skupštine Holdinga.
S druge strane, iz Holdinga poručuju da su po zakonu dužni zatražiti mišljenje jer da nije tako, suglasnost Bandića ne bi čekali.
– Po zakonu je potrebna prethodna suglasnost gradonačelnika, s tim da se, ako se ne očituje u roku, smatra da je dana suglasnost prijedlogu. Strogo se čitalo zakone – kazao je Nikola Vuković iz korporativnog razvoja Holdinga i jedan od članova pregovaračkog tima koji je trebao izmamiti Bandićev potpis.
Sada kreće \"guljotina\" cijele Hrvatske po modelu ZG Holding gdje desetljećima mogule izigravaju esdipijevski političari, a ideal je dostignuti bečku cijenu vode po m3 - iako zapravo cijeli ZG pluta na podzemnim vodama (Kupska!) i voda se ne dobiva desalinizacijom mora kao u UAR, zar ne? Međutim, već se rade planovi da cijena po m3 dosegne 3 eura - baš kao u Beču jer zaboga, što veći priljev gotovine u blagajne ZG Holdinga, to tamošnje hulje mogu bolje \"kombinirati\" s tim golemim iznosima. Podsjetit ću, jedan od čelnika ZG Holdinga, odaziva se na LJubičić, iz tzv. sinjskog lobija - stekao vlasništvo nad par stambenih zgrada u ZG tijekom obnašanja dužnosti u ZG Holdingu. Tako će biti i sa ZET-om! S jedne strane kadrovi bi najradije cijelu RH u prvu parking zonu, a tko neće vozilom u grad - e tu će ga oderati ZET preko također bečkih wanna be cijena gradskog prijevoza. Bešćutni, a puna usta socijalne politike i prvo što su napravili je nadignuti poreze!