Prije točno mjesec dana, 26. listopada, na snagu je stupio novi režim parkiranja u Zagrebu. Nakon podulje odgode, u metropoli je uveden novi sustav blokovskog parkiranja s povlaštenom kartom, što znači da korisnici tih karata parkirati mogu samo u bloku u kojem imaju prijavljeno prebivalište ili boravište. Iznimno, ako to žele, mogu parkirati u susjednom bloku, odnosno onom s kojim graniče, s tim da su se za to morali posebno registrirati.
Cilj ovog modela je osloboditi više parkirnog mjesta za stanare, posebice u centru gdje postoji kronični manjak parkirnih mjesta. A istovremeno s blokovskim parkiranjem, na mala vrata uvedena je i naplata na nekim lokacijama. U Gradu su to nazvali "korekcijom" nekih gradnica zona, pa su tako u naplatu ušle, primjerice, Aleja pomoraca u Sigetu te dio kućnih brojeva u Ulicu Hrvoja Macanovića na Jarunu.
Je li novi model bio efikasan? Gradonačelnik Tomislav Tomašević na takva je pitanja odgovorio da je prerano za reći te da treba proći barem mjesec ili dva da bi se dobili nekakvi rezultati. Mi smo, međutim, nedugo nakon implementacija blokovskog parkiranja izašli na teren i razgovarali sa stanarima. Oni u centru rekli su nam tako da su parkirališna mjesta i dalje od jutra zauzeta te da se mora kružiti gotovo 40 minuta da bi se našlo slobodno mjesto.
Oni koji su, pak, parkirali besplatno u Sigetu preselili su se u Sopot, gdje još uvijek ne postoji naplata. To je stvorilo nove probleme. – Vozačima to izaziva svakodnevne glavobolje, ljute se čak i oni koji nemaju automobile, a mnogi smatraju kako je rješenje ponovno uvođenje naplate u Potočnjakovu, pa čak i širenje na druge ulice – rekli su nam stanovnici Sopota.
Stanovnici Zagreba na društvenim mrežama prijavljivali su i probleme oko registracije svojih vozila za povlaštenu kartu, kupnje novih karata, a i oko promjene parkirališnog bloka. Šalteri Zagrebačkog holdinga te pozivni centar tako su proteklih tjedan preplavili korisnici u potrazi za rješenjima svog problema.
Kako bi dodatno odvratili Zagrepačne koji ne stanuju u centru od parkiranja, gradska vlast 19. je studenog produljila vrijeme naplate u prvoj zoni. Tako se sad radnim danom i subotom parking plaća do subote, a nedjeljom do 15 sati. Postrožena je i kontrola ograničenja parkiranja, s obzirom na to da se u prvoj zoni može parkirati samo dva, a u drugoj tri sata.
Prije i tijekom uvođenja blokovskog parkiranja, podsjetimo još, razgovarali smo s nekolicinom prometnih stručnjaka, koji bili podvojenih mišljenja oko toga je li novi sustav efikasan ili nije. Međutim, pozdravili novi režim ili ne, složni su u tome da će se kaos s parkiranjem, posebice u centru, uspješno riještiti tek nakon što se počnu graditi podzemne garaže. Slično je svojevremeno rekla i zagrebačka oporba, pa su neki od njih predložili i uvođenje rotacijskog parkinga.
Tomašević je i danas komentirao blokovsko parkiranje te napomenuo da još nema konkretne podatke o uspješnosti modela. "Čekamo da istekne to razdoblje pa da dobijemo rezultate za prvih mjesec dana. Rekao sam već da će trebati barem dva mjeseca da imamo neke preciznije efekte s obzirom da su i dalje bile važeće postojeće parkirne karte pa dok one djelomično isteknu vidjet ćemo prave efekte. Međutim, očekujem smanjenje broja PPK, a što se tiče komercijalnih njihov broj se sigurno povećao, vidjet ćemo samo koliko", rekao je.
VEZANI ČLANCI:
Zagreb nije Amsterdam ni u kojem pogledu. Nakon mjesec dana može se zaključiti da ovaj parking pokus je propao. Osim poskupljenja, oduzeto je sloboda kretanja. Centar grada privlači promet iz svih krajeva zbog koncentracije sadržaja i zašto ne bi se moglo parkirati u drugim zonama s povlaštenom (stanarskom) dozvolom? Pod hitno treba vratiti na staro.