Umjesto rampi koje nitko već godinama ne koristi jer ne rade, na ulazima u pothodnike duž Avenije Dubrovnik nalazit će se dizala. Stubišta će se obnoviti pa više neće biti spoticanja i padova, ugradit će se kanalice za guranje bicikla, a i sama unutrašnjost pothodnika će se urediti. Sanirat će se sustav oborinske odvodnje pa se neće skupljati lokve, postavit će se nova javna rasvjeta, zidovi će se prebojiti, a stropovi više neće prokišnjavati. Uveden će biti i videonadzor pa se nitko neće morati bojati onuda prolaziti noću.
Nadaju se novcu iz EU
Tako će, ako je vjerovati gradskim čelnicima, od 2021. godine izgledati svaki pothodnik u Novom Zagrebu. U sedam sati jučer gradonačelnik Milan Bandić prerezao je vrpcu na gradilištu u Središću, čime je Grad i službeno krenuo u rekonstrukciju i modernizaciju osam pješačkih pothodnika na području Zagreba, od kojih je šest na Aveniji Dubrovnik, a preostala su dva na križanjima Držićeve i Folnegovićeva naselja te Branimirove i Ulice Divka Budaka.
Prvi je na red došao onaj ispod križanja Avenije Dubrovnik i Ulice Savezne Republike Njemačke, koji spaja Središće, Zapruđe, Sopot i Utrinu. Ondje će se postaviti šest vertikalnih platformi u zatvorenom oknu, po jedan na svakom ulazu. Tako bi se smanjio broj ljudi koji Aveniju Dubrovnik prelaze “na divljaka”, odnosno poput kamikaza pretrčavaju cestu.
– Ovime ćemo riješiti problem osoba s invaliditetom, majki, trudnica, biciklista, slabo pokretnih ljudi – rekao je Bandić, podsjećajući kako se to pokušavalo i prije 12 godina. Tada je Grad izgradio elevatore, odnosno pokretne rampe koje su se mogle koristiti isključivo uz pomoć ključeva koji su pri završetku radova predani udrugama za osobe s invaliditetom.
– Ali ništa više ne radi. Nema ni ključeva ni elevatora. Da bismo trajno riješili problem, išli smo na ovaj projekt – objasnio je Bandić, ističući kako trošak od 65 milijuna kuna Grad namjerava pokriti aplicirajući za novac iz fondova Europske unije.
Stanovnici već dulji niz godina, kazao je Milenko Arapović, predsjednik Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb – istok, traže da se riješi problem pothodnika. A od tolikih godina barem su dvije potrošene na natječaje. Još su početkom studenoga 2017. raspisani natječaji kojima se traže izvođači radova na sanaciji pothodnika u Savskom gaju, Središću i Trnskom, a nakon što su se svakog mjeseca nekoliko puta dodatno objašnjavali zbog brojnih upita potencijalnih građevinara, u ožujku 2018. su poništeni. Ponovno su raspisani lani u studenome, no zbog žalbi na odabir izvođača s radovima se čekalo do sad.
– Napokon, bilo je više i vrijeme da se stvari pokrenu jer je situacija postala neizdrživa – komentirao je Mirko Labaš iz Sopota. Slabo se, dodao je, pothodnici čiste, kad pada kiša, mora se nositi kišobran, a i svjetla se stalno kvare.
– Umirovljenici se ne mogu spustiti niz štenge, ljudi trče preko ceste. Ludnica – kazao je Labaš.
Na listi još devet
Ništa bolje nije, primjerice, ni u pothodniku na Selskoj cesti, kod Ivanečke ulice, gdje voda za kišnih dana curi u prolaz pa ga plavi, a rasvjeta je gotovo nepostojeća. Zidovi su išarani grafitima i puni plijesni, vlaga je u zraku čak i za sunčanih dana, dok raslinje izbija iz pukotina u betonu. Slični su problemi i u Trnskom. Stube su gotovo svuda oštećene, za kiše se stvaraju poplave, a mrak je takav da se nitko ne usudi onuda prolaziti. No, kazao je jučer gradonačelnik, i na njima će se uskoro raditi.
– Projektira se obnova još devet pothodnika, od Gajnica i Podsuseda do Sesvetskog Kraljevca – rekao je Bandić.
moz mislit da ce se smanjit pretrcavanje ceste zbog uredenja podhodnika...ako treba stic bus bas sada sto ce lijepse izgledat ekipa nece pretrcavat cestu ili trcat na tramvaj