Poskupjet će radnički pokazi u kombinaciji ZET-a i HŽ-a sljedećeg tjedna. Takve pokaze ima 18.000 radnika koji se voze prigradskom željeznicom. Oni koji su dosad putovali, primjerice, iz Vrapča na Glavni kolodvor i nastavljali ZET-om, plaćali su pokaz 319 kuna, a od idućeg tjedna stajat će – 522 kune! Cijena je to dva pokaza na spomenutoj relaciji, koji će im odsad biti nužni, i kraj sustava integriranog javnog prijevoza, koji je postojao od 1992. godine.
Dva milijuna eura dug
Grad, naime, u ovoj godini nije s HŽ-om potpisao ugovor o subvenciji. Zbog izostanka subvencija Hrvatske željeznice bile su u minusu oko milijun eura u dva mjeseca ove godine, čemu se mora dodati da potraživanja od gradske uprave iz prosinca i studenoga prošle godine također nisu podmirena. Tako se dug grada Hrvatskim željeznicama penje na oko dva milijuna eura, a spomenuta Holdingova podružnica posljednja je dva mjeseca karte prodavala bez potpisanog ugovora i zadržala sav prihod. Piše to i u priopćenju Hrvatskih željeznica, koje će, prema najavi Renata Humića, predsjednika uprave HŽ-a Putnički prijevoz, ponuditi popust 15 posto za svoje karte radnicima.
Na pitanje zašto je HŽ pristao prevoziti putnike po staroj cijeni iako se znalo da od grada novac neće dobiti, Humić nije znao dati odgovor.
Kako su predstavnici Hrvatskih željeznica poručili jučer na konferenciji za novinare, i dalje se nadaju kako će se naći rješenje i da će se nastaviti prodavati zajedničke mjesečne karte. Dok se to ne dogodi, građani će morati plaćati više.
Zagrebački električni tramvaj, s gotovo milijardu kuna duga, u posljednje je vrijeme ukinuo jednu autobusnu linije potpuno, a na druge dvije je pak prorijedio vožnje. Nedavno je, podsjećamo, ukinuta i besplatna vožnju tramvajem središtem grada. Za leasing-rate i kredite novca nema, a ni za održavanje, koje se, kako smo doznali od nekog zaposlenika na najnižim granama, “krpa kako se zna i umije”. Dubravko Baričević, direktor najveće i najzaduženije Holdingove podružnice, ni jučer nije bio dostupan za komentare.
Zašto nisu reagirali?
Nije odgovorio na pitanja zašto je ZET prodavao mjesečne pokaze za prijevoz tramvajem, autobusom i vlakom iako je bilo poznato da ugovor o suradnji u ovoj godini nije potpisan, zašto sav prihod od prodaje karata ide isključivo ZET-u te zašto podružnica u suradnji s upravom Holdinga i gradskom upravom nije prije reagirala kako bi zaštitila 18.000 radnika od novih “nameta”.
Da, \"prošećimo\" gradom. Možda za Jacom zbriše i ova Bandićeva mafija koja nam je uništila Zagreb.