Neljubaznost, čekanje u ordinaciji, kao i dugo čekanje na listi za pregled ili terapiju najčešći su prigovori Zagrepčana na rad svojih liječnika i stomatologa. Prošle godine zbog tih problema na adresu peteročlanog Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata Grada Zagreba došle su 32 prijave, od kojih se 17 odnosi izravno na rad liječnika.
Loš tretman rodilja
Šest osoba požalilo se na rad Zavoda za zdravstveno osiguranje, a primljene su i dvije pritužbe zbog nemogućnosti smještaja roditelja uz malo dijete u bolnicu te jedna žalba zbog lošeg odnosa prema mami i bebi u rodilištu. Damir Jukica, predsjednik povjerenstva u gradskom Uredu za zdravstvo, kazao je da su prošle godine primili dvostruko više pritužbi nego 2011. No istaknuo je da mnogi Zagrepčani i ne znaju da oni postoje i da im se mogu obratiti pa smatra da se iz malog broja primljenih pritužbi ne smije izvesti zaključak da su Zagrepčani zadovoljni uslugama.
– Povjerenstvo je zabilježilo brojne primjere izvrsnog pružanja zdravstvene zaštite pacijentima, ali i znatan broj tome suprotnih primjera. Većina takvih i dalje ne rezultira podnošenjem pritužbi jer se pacijenti ustručavaju i boje da će se to negativno odraziti na budući tretman medicinskog osoblja prema njima – kazao je Jukica.
Upravo zbog bojazni povjerenstvo sve podatke pacijenata drži u tajnosti, ali očitovanje traže od svake prozvane institucije. Jukica tako navodi da im se obratila majka dvoje male djece koja je tražila pomoć povjerenstva, ali i zaštitu jer će, kako je kazala, \"usluge liječnika trebati sljedećih 10 godina pa si ne može priuštiti da joj oni djecu zbog pritužbe stave na crnu listu\".
I sami trebaju pomoć
Iako povjerenstvo pruža pomoć građanima kako bi zdravstveni sustav bio što učinkovitiji, i sami trebaju pomoć. Naime, nemaju svoje prostore, a sjednice održavaju u sobi kojom se koristi i Zvonimir Šostar, pročelnik Ureda za zdravstvo, i to kad njega nema. Stoga nemaju ni službeni telefon pa građani do njih najčešće dolaze usmenim preporukama.
– O našem postojanju ne žele obavijestiti na web-stranici gradske uprave, a to je odbila učiniti i Gradska skupština – požalio se Jukica. Građani im se stoga mogu obratiti na e-mail damir.jukica@zg.t-com.hr ili na faks 6585-060.
Rad povjerenstva komentirao je i pročelnik Šostar pohvalivši njihov rad.
– Oni kao povjerenstvo koje je plaćeno po sjednicama nemaju pravo na prostorije, a ako zatraže, možemo im pomoći da se njihovi kontakti objave i da se građani upoznaju s njihovim radom – kazao je Šostar. Dodao je da smatra da Zagrepčani nemaju većih primjedbi na zdravstvo jer imaju najbolju uslugu u Hrvatskoj.
U Lijepoj našoj smo naviknuti ne žaliti se javno ali se "smijemo" žaliti jedni drugima. I tako dođemo do onoga da je sve u najboljem redu, a propadamo. No, je li stvarno bilo kome stalo pomaknuti stvari na bolje? Meni jeste, vjerujem i svim drugim "malim ljudima" ali velikima nije. Tako i doktori, ni oni se ne žale na HZZO iako ovi od njih očekuju gluposti. Tjeraju ih voditi evidencije koje su iskrivljene samo da bi se uklapalo u statistiku. Nitko ne gleda smisao posla, količinu i sl. Vrlo vjerojatno kada bi se prikazalo stvarno stanje došli bi do poražavajućih brojki. Zanimljivo je kako u hrvatskoj, prema nekom članku koji sam pročitao jučer, nedostaje preko 4.000 liječnika, a sve bi trebalo funkcionirati normalno. I tako vlasti i prikazuju stanje, sve funkcionira normalno, a mi znamo kako nam je. Boli njih briga za nas "male obične ljude".