Nadaleko poznata zagrebačka adventska svjetla pale se sutra. S direktoricom Turističke zajednice Zagreba Martinom Bienenfeld razgovaramo o tome što posjetitelje očekuje, ali i o drugim aktualnostima.
Ove će godine biti više kulture, a manje jela i pića, je li ta promjena zagrebačkom Adventu trebala i mimo korone?
Prošla godina, pa tako i Advent, odvijali su se u izvanrednim okolnostima, stoga mi je drago da će se ove godine Advent u Zagrebu održati i s ugostiteljskom i suvenirskom, odnosno prigodnom prodajom. Naime, kroz projekt Jingle Mingles koji provodimo sa zagrebačkim ugostiteljima, ali i suradnju s hotelijerima i obrtnicima, blagdanske ponude neće nedostajati i veselim se trenutku kad ću vidjeti što su sve partneri pripremili. Kao što ste istaknuli, poseban naglasak stavili smo na kulturno-glazbena događanja pa će se tijekom 40 dana u 14 programa održati 129 koncerata. Programe smo složili fleksibilno tako da se, u slučaju pooštravanja mjera, koncerti ili predstave mogu u svakom trenutku prebaciti u virtualni oblik, putem livestreama.
Gradska vlast raspisala je natječaj za upola manje lokacija za kućice, a neće biti ni klizališta, jeste li razočarani što će neki dijelovi grada ostati bez ugođaja na kakav smo navikli?
Moramo biti realni i prihvatiti situaciju u kojoj smo. Pandemija i dalje utječe na organizaciju, tako da mjesta razočaranju nema, pogotovo jer je ovogodišnji Advent raskošniji i sadržajniji od lanjskoga. Čak 11 lokacija u Donjem gradu i četiri u Gornjem bit će uređene božićnim dekoracijama, a na nekima će biti predimenzionirane igračke kojima evociramo uspomene na djetinjstvo i promičemo tradiciju. Dopusti li to situacija, održat će se planirani koncerti, a mislili smo i na najmlađe koji će isto moći uživati u predblagdanskom ozračju.
Želite li Zagrepčane i druge goste posebno pozvati na neko određeno događanje?
Želim Zagrepčane i naše goste pozvati da prošeću po svih 15 lokacija, da posjete programe i festivale muzeja, kazališta i glazbenika te da, prije svega, odgovorno uživaju u Adventu. Skrenula bih pažnju i na aplikaciju Equinox i proširenu stvarnost (AR) koja će koristiti animirane tradicionalne igračke kao motiv Adventa na 10 lokacija, i to u parkovima, trgovima i velikim otvorenim prostorima. Advent će nas i projektom Virtualne igračke vratiti u djetinjstvo kroz dugu tradiciju ručno izrađenih igračaka te ćemo imati prilike poigrati se s njima uz pomoć pametnih telefona.
Zagrebački Advent je prije pandemije privlačio i do 150.000 turista, što očekujete ove godine?
Zagreb cijele 2021. bilježi porast u odnosu na lani pa to očekujemo i u prosincu, no zbog epidemiološke situacije nezahvalno je bilo što prognozirati. Svakako, očekujemo više gostiju, prvenstveno iz susjednih zemalja te, naravno, Hrvatske.
Nije lako pripremiti atraktivan Advent u pandemiji, je li organizaciju otežala činjenica da se za tom manifestacijom vuče i rep policijske istrage?
Ovaj Advent bio je veliki izazov za pripremu kako TZGZ-u, tako i Gradu i partnerima na pojedinim lokacijama, stoga smo s posebnom pažnjom osmislili programe koji će najprije pratiti situaciju s pandemijom. Turistička zajednica poslovanje vodi transparentno i odgovorno te otvoreno surađujemo sa svim institucijama. To vrijedi kako za Advent tako i za bilo koje drugo događanje u našoj ingerenciji, što potvrđuju i bezuvjetna mišljenja Državnog ureda za reviziju o poslovanju TZGZ-a.
Zagreb ima novu vlast, a TZ Zagreba novog predsjednika, gradonačelnika Tomislava Tomaševića. Kako surađujete, stiže li se on baviti turizmom?
U TZGZ-u smo posebno zadovoljni suradnjom s Gradom, nadležnim tijelima Gradske uprave i gradonačelnikom Tomaševićem. Osim što je predsjednik TZGZ-a, suradnja naših dviju institucija prirodna je, logična i nužna, a sve u svrhu upravljanja turističkom ponudom koja, osim događanja, uključuje i infrastrukturu te suradnju na raznim projektima. Pandemija, ali i potresi u Zagrebu ostavili su traga na mogućnostima organizacije pojedinih događanja, kao i na radu pojedinih kulturnih institucija, no u koordinaciji s Gradom nastojimo naći rješenja za njihovo održavanje u skladu s uvjetima. Suradnja s Gradom dodatno je potencirana i izuzetno uspješna u okviru Adventa, koji uključuje razne gradske urede i institucije. Planove za revitalizaciju ponude razvijamo te očekujemo nastavak suradnje regulacijom i smirivanjem epidemiološke situacije.
Gradski se turizam oporavlja sporije od ljetovališnog i Zagreb je ove godine uspio uhvatiti tek 40-ak posto rezultata iz 2019., što predviđate za 2022.?
Zapravo smo noćenjima na 51% rezultata iz 2019., što je u skladu s očekivanjima. U TZGZ-u smo, svjesni vanjskih utjecaja koji su nas zatekli 2020., odlučili odmah djelovati te smo, suočeni s pandemijom kao i potresom, izradili novi Strateško-operativni marketinški plan, i to za kraće razdoblje nego što je uobičajeno. Napravili smo ga za razdoblje 2021. – 2023. kako bismo u ovo nepredvidljivo vrijeme mogli realnije sagledati cjelokupnu sliku. Poseban smo dio posvetili pandemiji i potresu. Operativni plan predviđa pesimističnu, umjerenu i optimističnu varijantu, a prema njima će u najgorem slučaju Zagreb završiti 2021. na 37% prometa iz 2019., a u najboljem na 65%. Bila bih zadovoljna da godinu završimo po umjerenom scenariju, tj. na 50%, a kako stvari sada stoje, to ćemo i ostvariti, čak i nešto više od toga. Za 2022. plan predviđa da ćemo u najlošijem slučaju biti na 52% rezultata 2019., u umjerenom 68%, a u optimističnom 84%. Rekla bih da bismo mogli očekivati umjereni scenarij ne bude li novih izvanrednih okolnosti.
Početkom iduće godine podnosite redoviti godišnji izvještaj o radu, o čemu ovisi i vaša pozicija na čelu TZ-a. Je li vaša ambicija i dalje voditi turizam Zagreba?
Svake me godine novinari to pitaju, a moj je odgovor uvijek isti – oduvijek se vidim u turizmu i poslovima vezanim uz njega i naš glavni grad, a s timom sjajnih ljudi u TZ-u zadovoljstvo mi je surađivati.
Kuloari su vas svojedobno spominjali kao potencijalnu ministricu turizma, a sad se govorka da je vaša iduća stepenica Glavni ured Hrvatske turističke zajednice, ima li u tome istine?
Kuloarske priče nisam nikada komentirala pa ne bih ni ovom prilikom.
Je baš su ukusne te kobasice i kuhano vino preko livesrema! Prva liga čojeće! Haha...