Predizborni trik, briga o građanima ili nešto treće, Velikogoričanima je sasvim svejedno. Što god da je razlog uvođenju polusatnih karata, kakve su zadnjih petnaestak dana na snazi i u Zagrebu, građani tu mjeru s nestrpljenjem iščekuju. Pa dokle traje – traje.
Ušteda od 24 kune
Prve ružičaste karte za četiri kune Velikogoričani će moći nabaviti 1. ožujka. Do Zagreba i nazad će tako umjesto sadašnjih 40 kuna, potrošiti samo 16 ili čak 24 kune manje.
– Nove karte za nas umirovljenike koji često moramo na zdravstvene preglede u Zagreb vrlo su isplative – kazala je umirovljenica Barbara. Smatra da će se s jeftinijim kartama i manje ljudi švercati. Na spomen švercanja umirovljenica odmahuje glavom. Kako kaže, u autobus bez karte ne ulazi ni sada kada je karta 10 kuna. Dok stariji rezignirano odbacuju bilo kakav oblik provlačenja bez plaćanja karte, nešto mlađi sa smiješkom na licu priznaju da se ponekad autobusom vole voziti besplatno.
– Mjesečno na prijevoz trošim do 800 kuna. Ne kupujem pokaz jer ne idem baš svaki dan u grad, ali mislim da će ove karte dobro doći za one dvije-tri stanice u gradu za koje mi se ne da plaćati 10 kuna – kazala je Ivana. S druge strane, jedan gospodin s velikom vrećicom u rukama pri ulasku u autobus pokazuje nam prazne boce koje je skupio jučer do podneva kako bi si kupio hranu.
– Za bus nemam novca i kartu neću kupovati ni kada bude četiri kune – iskreno odgovara. Iako uštede i s polusatnim kartama u dvije zone nisu male, Velikogoričani bi, baš kao i svi mi, rado da u džep mogu spremiti još koju kunu više. Ako brza linija 330 na relaciji Velika Gorica – Zagreb Glavni kolodvor vozi 24 minute, dakle, manje od pola sata, hoće li se do metropole uspjeti dovesti za četiri kune, pitanje je koje je zaintrigiralo mnoge od njih.
– Još traju pregovori o tome hoće li se građanima i tako izaći ususret te hoće li za četiri kune moći putovati kroz dvije zone, od Gorice do Velikog Polja pa do Zagreba – kazali su nam iz ureda gradonačelnika Velike Gorice.
Uvode i novu autobusnu liniju
Međutim, unutar Velike Gorice uspostavljena je jedna zona, što je olakotna okolnost za one koji putuju kroz dijelove koji su dosad bili podijeljeni u više zona. Dogovori između gradonačelnika Barišića i prvog čovjeka Zagreba Milana Bandića traju i o uvođenju još jedne linije koja bi vozila preko Domovinskog mosta, ali i premještanju spremišta za autobuse koje mnogim građanima smeta jer se nalazi u centru.
Iza toga dolaze ružićasti slonovi i miševi.