JAVNI PRIJEVOZ

Sindikat ZET-a: Problemi koji se skupljaju 10 godina sad su eksplodirali. Nema vozača, servisera, čistača...

storyeditor/2022-03-16/PXL_160322_92527654.jpg
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
1/10
22.03.2022.
u 08:45

Iz tvrtke odgovaraju da nedostatak radnika u manjoj mjeri utječe na organizaciju javnog prijevoza

Razlika između autobusa je nekoliko minuta, nije nas to toliko pogodilo. No većina ih se kombinira s tramvajima, a tu su nas više zeznuli. Jer, ako se jedan ne pojavi, drugi se čeka cijelu vječnost, a i veće su gužve – žale se putnici ZET-a kojima se od prošloga tjedna prorijedio broj polazaka na 13 autobusnih linija te na većini tramvajskih, odnosno svima osim 1, 5, 8 i 15.

Situacija je privremena

Jedna od najfrekventnijih je trasa linije 118 od Trga Mažuranića do Voltina naselja, a također je na popisu srezanih pa umjesto svakih sedam vozi u prosjeku svakih osam minuta. – Skinuo sam sa ZET-ovih stranica novi raspored i zasad ga se drže, osim kada je u gradu velika gužva, na što vozači, posebice u jutarnjim i popodnevnim satima, ne mogu utjecati. Znam da su neke druge linije znatno prorijeđene pa se može reći da smo mi iz Voltina i Pongračeva dobro prošli – kaže Zoran Vrček, koji katkada na poslu u centru mora biti u šest ujutro. Tada hvata prvi autobus koji iz Voltina kreće u 5.40 sati pa mu je drago što taj nije promijenio vrijeme polaska. Na okretištu Črnomerec, s kojega kreće i na njega dolazi najviše linija koje su se prorijedile, njih četiri, putnici kažu da im je bolje i to nego da poskupe karte.

– No samo je pitanje vremena. Sve cijene rastu, vjerujem da ZET-ove usluge neće biti izuzetak – govori Štefica Rendulić, koja se linijom 172, koja prometuje do Zaprešića, vozi svakodnevno. Tara Španiček česta je putnica u autobusima na liniji 109 od Črnomerca do Dugava, koja je na glasu ona koja je "uvijek krcata i dolazi svaku prijestupnu", a može se čuti i da se to sad još pogoršalo. No i ona kaže da je veći problem prorjeđivanje tramvaja, koji ionako često ne dolaze na vrijeme, a vjeruje da će rezanje potaknuti ljude da se više voze autima, što će pogoršati ionako kritične gužve na cestama. Pobornica promjena nije ni Maja Štrkan, koja je, ističe, zbog nepoštivanja voznog reda, što autobusa, što tramvaja, posebice otkako je uveden novi raspored, znala zakasniti na posao.

– Ne jednom, već više puta. To je problem. Promjene u autobusnom redu, a vozim se linijom 125, još i nismo toliko osjetili, ali tramvaji su katastrofa – kaže.

ZET je, podsjetimo, rezanje broja polazaka objasnio "globalnim okolnostima koje utječu na opskrbne i logističke lance", no gradonačelnik Tomislav Tomašević na prošlotjednoj je konferenciji za novinare rekao da odluka nema veze s poskupljenjem goriva, već s nabavom rezervnih i novih dijelova za vozni park.

– Zbog nedostatka tehnički ispravnih vozila ZET je bio prisiljen prorijediti neke linije. Ni na jednoj to nije više od pet minuta i privremenog je karaktera, dok se situacija ne riješi – kazao je Tomašević. A što se tiče poskupljenja karata, nije rekao ni da ni ne, već da će se prvo vidjeti što će država napraviti vezano uz PDV i poreznu politiku.

Dodatno operativno osoblje

Dražen Jović, šef sindikata ZET-a, s takvim se objašnjenjima djelomično slaže. Ističe kako je novi vozni red posljedica kulminacije problema koji su se nakupljali 10 godina, a sad su eksplodirali.

– Točnije, tri su glavna problema iza svega toga, na koja smo ukazivali godinama. Fizički nema dovoljno radnika u servisu i održavanju, a i nedostaje dijelova za vozila. Grad bi trebao razmisliti da servisiranje vozila preda ZET-u jer sada to rade neke vanjske tvrtke – kaže Jović. No napominje i kako su optimistični jer je novi direktor Marko Bogdanović na nedavnom sastanku pokazao razumijevanje za probleme te se nada da će se što prije riješiti.

– Očekujemo da će se odobriti zapošljavanje novih radnika u servisu i održavanju, ali i vozača. Ljudi odlaze u mirovinu, pogodila nas je korona, bilo je i smrtnih slučajeva, a ZET je velik sustav u kojem su ključni segment ljudi kojih masovno nedostaje. Mnogi imaju krivu percepciju jer, ako je tramvaj prljav, ne znači da radnici ne rade svoj posao, već da ih nema dovoljno – kaže Jović.

Pitali smo i ZET namjeravaju li u skorije vrijeme zapošljavati nove ljude te kako komentiraju navode šefa sindikata, a poručuju da manjak radnika, poput servisera i čistača, trenutačno u manjoj mjeri utječe na organizacijski aspekt javnog prijevoza.

– Razlog prilagodbe voznog reda na pojedinim linijama su poteškoće u nabavi rezervnih dijelova zbog usporenih opskrbnih lanaca i globalne gospodarske situacije. ZET ima uspostavljene procese servisiranja i održavanja vozila, no sigurno je da postoji potreba za dodatnim operativnim osobljem, ponajviše zbog prirodnog odljeva i dobne strukture, čime bi se osigurali preduvjeti za povećanje dinamike i opsega održavanja voznog parka. U dijalogu i suradnji s našim socijalnim partnerima, Gradom i predstavnicima sindikata, a sukladno odgovornoj upravljačkoj politici, svakako će se u nadolazećem razdoblju uložiti dodatni napori kako bi se premostile sve eventualne prepreke za optimalno funkcioniranje javnog gradskog prijevoza – kažu u ZET-u.

Ključne riječi

Komentara 46

DA
Dabiša
08:34 22.03.2022.

Lažeš, Melita. Lako je opravdati prorijeđen vozni red na par minuta, a što šute o linijama koje su napola ukinute pa umjesto svakih 25 voze svakih 50 minuta. Tramvaj se čeka kao vlak za Sesvete. Jutros pola grada blokirano, koga briga. Ako je kvar u Sopotu, zašto se normalno ne odvija promet preko Mosta mladosti? Kad će otpuštati prekobrojno ljude iz uprave? Milijun pitanja.

Avatar cuvarkuca
cuvarkuca
08:55 22.03.2022.

Dok je dimnjačar Štef delal s kefom i kuglama, bilo je ljudi, meštara i penez.

AF
AfganistanskiHrvat
16:19 23.03.2022.

Nema veze bitno da ih ima u upravi.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije