Bakačeva je ulica na nekoliko dana postala skijaška staza, a ako je suditi prema prijedlozima građana, sljedeći je korak pretvaranje Trga bana Jelačića u bazen, a tramvajskih tračnica u bob-stazu. Rafting će se pak voziti u Ilici, a u Tomićevoj će se gledati skijaški skokovi. Društvene su mreže, naime, eksplodirale i doslovno su ih preplavile karikature, fotomontaže i satirični komentari kojima se htjela skrenuti pozornost na suludo trošenje gradskog novca.
Kvalitetni radovi
Nov način na koji građani izražavaju nezadovoljstvo poznati su satiričari ocijenili kao odličan korak za razvoj društvenog dijaloga.
– Facebook je dao priliku svakome da kaže što misli, a ne samo onima koji imaju pristup medijima. Ako se građani s nečim uistinu ne slažu, to će se proširiti društvenim mrežama, neće se moći zaustaviti i na kraju će poruka doći do onih koji kroje politiku – rekao je satiričar Siniša Mareković te dodao da mu je posebno drago što su radovi građana o Bakačevoj koje je vidio iznimno kvalitetni i domišljati.
– Ono što dobru satiru razlikuje od čistog humora jest da ipak nosi neku poruku – objasnio je pak Dean Milekić, glavni urednik portala News Bar, koji je u svom tekstu zaključio da su se ovom stazom spojile dvije najvažnije stvari u Zagrebu, “crkva i fontana”. Kada se šala stavi na stranu, objasnio je, ostaje činjenica da građanima smeta što se novac u Zagrebu ne troši pametnije. Tako su se i jučer na Trgu, uz samu stazu, mogli čuti komentari “a u kakvom su nam stanju bolnice, vrtići...” S druge strane mnogo je građana zaključilo i da je riječ o atrakciji koju će Zagreb dugo pamtiti i koja će privući još više turista. Upravo je slanje jedinstvene slike u svijet u kojoj se 18 skijaških legendi u povodu 50. obljetnice FIS Svjetskog kupa skija u samom srcu hrvatske metropole bio cilj organizatora. Promocija je to, kažu, koja nema cijenu. Tako su sinoć održanu utrku uživo prenosile ugledne TV postaje iz cijelog svijeta među kojima su europski Eurosport, BBC iz Velike Britanije i J sports iz dalekog Japana. Ova se utrka gledala čak na televizijama koje inače ne prenose Snježnu kraljicu.
Novi sadržaj
– U svjetske medije koji su nam i preskupi i nedostupni uspjela se plasirati odlična slika o Zagrebu kojemu baš to treba da bi se uistinu afirmirao kao važna turistička metropola – objasnio je Božo Skoko, jedan od vodećih komunikacijskih stručnjaka, te dodao da se zapravo ne može reći koliko novca vrijedi slika zagrebačke katedrale na malim ekranima u cijelom svijetu. Činjenica je da jedan turistički grad mora kontinuirano privlačiti pozornost i podizati razinu sadržaja, a ova je utrka pun pogodak za to.
Organizatori su pak objasnili da je utrka u Bakačevoj financirana iz budžeta Vip Snow Queen Trophyja. On zbog toga nije povećan te i dalje iznosi 23 milijuna kuna, od čega 75 posto pokrivaju komercijalni prihodi od sponzora, prodaje TV prava, ulaznica...•
Zagreb nikada nije imao ovoliko turista. Da bi ih se privuklo mora se nešto i uložiti da bi se to kroz neko vrijeme i isplatilo. To se Zagrebu počelo i događati i sad to sve nekome počinje smetati. Tipično za nas.