Autobus koji uvijek kasni

Stručnjaci kažu da je S-Bahn rješenje za liniju do Velike Gorice

26.03.2015., Zagreb - Autobusna stanica na Glavnom kolodvoru ZET-ove linije 268 za Veliku Goricu. Photo: Grgur Zucko/PIXSELL
30.12.2016.
u 14:00

U ZET-u doznajemo da prijedlozi građana za izmjene rasporeda vožnje ili za promjene u postojećim te uvođenje novih linija nisu rijetkost, ali postoji jasna procedura po kojoj se zaprimaju.

Stalna kašnjenja, (ne)postojeći vozni red, gužve u vozilima... To je tek dio problema s kojima se svakodnevno susreću putnici autobusa 268 između Zagreba i Velike Gorice. Međutim, s obzirom na to da liniju ne koriste samo Velikogoričani nego i Zagrepčani od Glavnog kolodvora do Velikog Polja, pojavila se inicijativa za uvođenje nove linije koja bi pokrivala područje u Zagrebu, a kojim sada vozi autobus 268. Tako bi ta međugradska linija bila rasterećena te bi autobusi bez zaustavljanja vozili do Velike Gorice. Kašnjenja bi time, smatraju građani, bila smanjena i u Velikoj Gorici i u Zagrebu.

Analizirat će situaciju

U ZET-u doznajemo da prijedlozi građana za izmjene rasporeda vožnje ili za promjene u postojećim te uvođenje novih linija nisu rijetkost, ali postoji jasna procedura po kojoj se zaprimaju. Skupina građana se treba, naime, pisanim prijedlogom prvo obratiti Vijeću gradske četvrti u čijoj je nadležnosti rješavanje komunalne problematike, između ostaloga i prometa. Procijeni li Vijeće gradske četvrti prijedlog opravdanim, pokrenut će daljnji postupak. Prijedlog se potom prosljeđuje ZET-u i nadležnom Gradskom uredu za prostorno uređenje, izgradnju grada, komunalne poslove i promet.

– ZET donosi konačnu odluku na kojim se linijama mogu primijeniti izmjene, ali tek nakon utvrđivanja objektivne potrebe za tim – objasnio je Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a.

Što se tiče konkretnog problema s linijom 268, koju su građani već prozvali “ukletom”, iz ZET-a poručuju da su svjesni da problem postoji, posebice u jutarnjim i poslijepodnevnim prometnim špicama tijekom kojih su gužve i kašnjenja svakodnevni. Međutim, ističu kako oni na zastoje i kašnjenja zbog stanja u prometu, vremenskih uvjeta, radova na trasi ili drugih neplaniranih događaja ne mogu preventivno utjecati niti ih predvidjeti. Ipak, poručili su kako će “dodatno analizirati situaciju na toj liniji”. Također, dodali su kako je još kompleksnija procedura izmjena rasporeda i trasa međugradskih linija. Prema Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu, bilo kakva izmjena vremena dopuštena je tek nakon dobivanja dozvole Zagrebačke županije.

Rješenje je željeznica

Pa iako je ZET na prvu ruku otvoren za prijedloge građana, stručnjaci napominju da sitne intervencije zapravo ne mogu poboljšati situaciju u kaotičnom javnom prijevozu metropole koji je već došao do limita.

– Zagreb ima iznimno problematičan sustav javnog prijevoza koji je pun nedostataka, posebice kada govorimo o autobusnim linijama – istaknuo je prometni stručnjak Željko Marušić koji je napomenuo kako Zagrebu, za početak, nedostaje cjelovita strategija. Nije rješenje, kako kaže, krpati liniju po liniju, nego je potrebno cijeli sustav prilagoditi novim izazovima.

– Autobusni promet je, jednom riječju, preopterećen. Ljudi je previše, a vozila premalo, što posebno dolazi do izražaja u međugradskom prometu – rekao je Željko Marušić koji je liniju između Zagreba i Velike Gorice nazvao “posebno tužnom hrvatskom pričom”. Smatra da je autobus loš način povezivanja tih dvaju gradova, isto kao i tramvaj koji se već dulje vrijeme najavljuje, a trenutačno se traži projektant za liniju od Kvatrića do Velike Kosnice. Na toj bi se trasi, prema njegovu mišljenju, trebala graditi brza nadzemna željeznica, nešto poput njemačkog S-Bahna. Međutim, zagrebački je problem što se i sada premalo koristi postojeća željeznica koja spaja istok i zapad Zagreba. Prema mišljenju prometnog stručnjaka Ivana Dadića, pruga koja spaja Gajnice i Sesvete, odnosno Zaprešić i Dugo Selo, mogla bi uz odgovarajuću modernizaciju postati pravi zagrebački nadzemni metro.

– Time bi bili riješeni mnogi zagrebački prometni problemi, smanjio bi se broj automobila, a dobar dio ljudi bi tramvaje i autobuse zamijenio vlakom, što je već praksa u brojnim europskim gradovima – rekao je Ivan Dadić.•

Ključne riječi

Komentara 21

DU
Deleted user
15:43 30.12.2016.

Ma ne treba ništa graditi. Evo jednostavnog primjera: vlak od Glavnog do Gorice vozi 15-19 minuta ovisi o vlaku. Od Glavnog do Klare mu trebaju 7 minuta, od Klare do Gorice 12. Ako bi se u Klari moglo "križati" ondaa bi se moglo uvesti vlakove Glavni-Gorica i Gorica-Glavni bez ikakvih problema svakih 15 minuta: primjer: ZG-Klara-VG ZG 06.00-Klara 06.07-VG 06.16/ ZG 06.15 Klara 06.22-VG 06.34/ ZG 06.30.Klara 06.37-VG 06.59/ ZG 06.45-Klara 06.53-VG 07.04 te VG-Klara-ZG 05.55-Klara 06.06-ZG 06.14/ ´VG 06.10-Klara 06.22-ZG 06.29/ VG 06.25.Klara 06.37-ZG 06.43/VG 06.40-Klara 06.53-ZG 07.03... i tako cijeli dan. A koliko znam u Klari nije problem napraviti križzanje jer tamo već ima tri kolosijeka. Jedini je problem kaj sa ovom mojom solucijom nitko ne bi digao pinku....

ZG
zgdubrava
10:28 31.12.2016.

Primjer iz mog kvarta: ljudi parkiraju oko željezničke stanice Trnava, a onda dođe pauk i odveze ih. Ili ih kažnjavaju zbog "nepropisnog" parkiranja, a ne parkiraju na zelenoj površini. To je stvarno licemjerno! S jedne strane se želi smanjiti promet automobilima, a s druge strane se zbog toga kažnjava. E, moj Miki!

LE
leurdovac
18:36 30.12.2016.

Od Dugog Sela do Zaprešića ni na jednoj stanici gradske željeznice nema parkirališta. Kako će čovjek putovati vlakom ako mora pješačiti do stanice. Važno je da je garaža na Cvjetnom a bila je u planui ispod HNK.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije