Modernija usluga

U Beču nabavljaju nova vozila, a ZET svoja prodaje da pokrije kredit

'28.06.2013., Zagreb - Zastoj tramvaja i veliku guzvu u Jurisicevoj ulici prouzrocili su nekoliko kamiona radio televizije Slovenije, koji su stigli uoci proslave ulaska RH u Europsku uniju.  Photo: S
'Sanjin Strukic/PIXSELL'
03.08.2013.
u 08:34


Osim što je cijena karte u Beču niža, s njom se može u sva prijevozna sredstva

Često prepuni ZET-ovi autobusi i tramvaji u jednoj godini 65 puta prijeđu udaljenost od Zemlje do Mjeseca i natrag te prevezu više od 300 milijuna putnika, no to nije garancija da su korisnici zadovoljni. Nakon što je ZET velikom broju građana ukinuo najprihvatljiviju uslugu kupnje karata SMS-om te ih pozvao da kupuju godišnje i mjesečne karte, usporedili smo njegove cijene s cijenom javnog prijevoza u Beču.

ZET i HŽ ne

Ondje godišnja karta za tramvaje, autobuse te podzemnu i nadzemnu željeznicu košta 2737 kuna pa je od 1,7 milijuna stanovnika trenutačno koristi čak jedna trećina ili 538 tisuća. Kada se cijena podijeli na broj dana, Bečani se po danu neograničeno u gradu i predgrađu voze za 7,5 kuna. U Zagrebu je cijena godišnje karte 3480 kuna, što ispadne 9 kuna po danu. Ako putnik iz Savskog Marofa, Sesveta ili druge lokacije povezane željeznicom želi kupiti godišnju kartu te koristi i uslugu HŽ-a kako bi brže i lakše dolazio do odredišta, cijena raste na čak 6708 kuna. Prometni stručnjak Ivan Dadić objasnio je da je bečki javni prijevoz daleko ispred našeg jer su željeznica, tramvaji i autobusi međusobno mnogo bolje umreženi.

– Premda u Beču imaju podzemnu željeznicu koju mi nemamo, oni su u javni prijevoz uključili i nadzemnu željeznicu, što mi nismo pa je putovanje znatno brže nego kod nas – objasnio je Dadić. Kazao je da željeznica mora zauzeti važno mjesto u javnom prijevozu, što se postiže i nižim cijenama karata kako bi je građani kombinirali s drugim prijevozom. Zbog dugogodišnje nebrige o infrastrukturi javnog prijevoza, kaže Dadić, Zagrebu će trebati dosta vremena da dostigne Beč. Ondje građane pak i dalje iznova potiču na korištenje javnog prijevoza.

Borba s dugovima

Od ove jeseni povećat će se broj vožnji kako bi se do građana dolazilo još brže, nabavit se će 500 novih autobusa, a do 2016. kupit će se i 12 novih elektroautobusa. Istodobno se u ZET-u, umjesto borbom za putnike, bave izvlačenjem iz dugova. Rješenje su našli u prodaji te ponovnom najmu niskopodnih tramvaja kako bi se izvukli iz kredita za niskopodne autobuse.

>>Prodajom 44 nova tramvaja otkupit će 214 autobusa

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije