Šarmantno naselje s petnaestak tisuća ljudi, a mali milijun problema. Tako bi otprilike stanovnici Vrbana opisali svoj voljeni kvart koji ima mnogo nedostataka, no najveći im je ipak promet. I tu su specifičan slučaj jer se iz njihova naselja prema centru može “iskopati” samo jednim smjerom, kroz Rudešku pa na Zagrebačku aveniju.
Jedan izlaz prema centru
A zamislite kad se jutrom ili poslijepodne u špicama zagrebačkog prometa vraća narod s posla svojim kućama. U kolonama se tada, očekivano, na aveniji kreće mic po mic. A bit će, tvrde, još i gore kad se dovrši gradnja četiriju nebodera na jedinoj tamošnjoj zelenoj livadi, koji će imati oko 250 stanova. Zato su se pobunili i pokrenuli peticiju koju je potpisalo već više od tisuću Vrbanjana. A njome ponajprije žele da se provede sveobuhvatna prometna studija za područje Mjesnog odbora Vrbani i riješi kolaps te da se njihova livada iskoristi u skladu s potrebama i željama stanovnika.
– Zgrade su u planu uz Ulicu Vrbani koja ima samo jedan izlaz na Rudešku i smjer centar, na križanju koje je već sada preopterećeno, nepregledno te je ugroza za pješake i vozače podjednako. Kao, na žalost, i cijela Rudeška cesta, koja je glavna veza s ostalim dijelovima grada ne samo Vrbana 2 već i 3, koje je naselje s više od 4000 stanovnika – objašnjavaju stanovnici.
Činjenica je, dodaju, da je u posljednjih desetak godina u krugu od petstotinjak metara od te lokacije izgrađeno pet stambenih zgrada s oko 400 stanova i barem toliko novih automobila, a sve to gotovo sve bez proširenja prometnica i količine javnih parkirnih mjesta.
– Vjerojatno smo također jedini urbanizirani kvart u Zagrebu koji ima oznaku na kolniku “pazi, pješak” jer Domašinečka, ulica koja izlazi na nebodere, nema nogostup. A na nju su već navezane tri novogradnje prije nekoliko godina – vele stanovnici.
Zelenilo i parkirna mjesta
Uz promet, problem Vrbana je i kapacitet odgojno-obrazovnih ustanova. Novoizgrađeni vrtić, tvrde stanovnici, već je popunjen, a za ostale objekte iznajmljuju se privatni prostori jer oni službeni ne zadovoljavaju kapacitetom. Na području cijelog kvarta tek je jedna ordinacija opće medicine, toplovodna mreža, ističu, puca kod svake niže temperature, ne postoji gotovo nikakav kulturni sadržaj, a odnedavno im je zatvorena i pošta.
– Najavljenom gradnjom čak četiriju stambenih zgrada ovaj dio Vrbana doživjet će toliko opterećenje infrastrukture, koja već sada nije dovoljna za potrebe postojećeg broja stanovnika, da se može očekivati potpunu prometnu blokadu, tjedno pucanje toplovoda te školske razrede s više od 30 učenika. Usto, velebni projekt koji je planiran na gradskom zemljištu ne predviđa nijedno vanjsko parkirno mjesto, iako su trenutačni parkirni kapaciteti već sada nedovoljni. Štoviše, predviđa ukidanje tri postojeća ulična parkirališna mjesta radi pristupa zgradama – govore dodajući kako je parcela uz Zagrebačku aveniju pogodnija za garažu sa zelenim krovom nego za stanovanje. Dovršenjem projekta gradnje novih zgrada, ističu također, nestat će i zadnje gradske zelene površine na zapadu metropole.
Nakon crknutog kriminalca ostadoše samo dugovi, obećanja i rasulo.