Drago mi je što smo pobijedili, ali ako se mene pita, svi sudionici natjecanja trebali su dobiti nagrade – skroman je Marko Brkljačić dan nakon što je s timom NUOtwo, u kojemu mu je partnerica Iva Soža, osvojio 200.000 kuna u finalu Startup Factoryja. Njihov izum, zidni paneli koji iz ustajalog zraka upijaju CO2 i pretvaraju ga u biomasu, apsolutno je oduševio žiri, zbog čega su zaslužili najveći iznos na natjecanju.
– Osim što smo izveli dobar pitch, kroz cijelo smo se natjecanje jako trudili, a to je žiri primijetio i nagradio nas – objašnjava Brkljačić. Proizvod tima NUOtwo trenutačno je tek napola dovršen jer nakon gradnje i programiranja samog panela preostaje onaj skuplji i kompliciraniji dio, mikrobiološko testiranje i proces pretvorbe CO2 u želatinastu biomasu. Osvojeni iznos iskoristit će upravo u tu svrhu. Nakon toga slijedi komercijalizacija proizvoda i njegovo izbacivanje na tržište. Već o tome, kažu, razgovaraju s HEP-om i Ericssonom, a ubrzo će se taj krug poslovnih suradnika i proširiti jer su potencijali za iskorištavanje biomase neograničeni.
– Može se pretvoriti u biogorivo, kruto gorivo za termoelektrane, stočnu hranu, gnojivo... Popisu gotovo nema kraja – ističe Brkljačić, koji još ne može vjerovati da je baš njegova ideja osvojila pozamašan iznos.
Isti osjećaj imaju i lideri pet timova koji su na konferenciji Zagreb Connect dobili čekove na iznos od 160.000 kuna. Mundus Education System oduševio je sustavom koji kombinira učenje i igru, a namjeravaju ga plasirati u škole po Europi. Tim RecorrQCQ osmislio je, pak, sustav koji provjerava kvalitetu antikorozivnog sredstva, A-SAP je u Zagrebačkom inovacijskom centru radio na prognostičkom modelu tuče, Laftonic je razvio softver kojim može dobiti trenutačni “feedback” publike na medijske sadržaje poput serija, spotova i filmova, a članovi Hero Factoryja uspjeli su za vrijeme natjecanja dovršiti aplikaciju koja će korisnicima pomagati u vođenju poslovnih društvenih mreža. I svi će oni iskoristiti novčanu nagradu da se nastave širiti i razvijati svoje proizvode.
VIDEO Ovo su mjesta koja baš nitko ne smije vidjeti preko Google Mapsa:
na 7 godina staroj modnoj ideji, koja je u medjuvremenu potpuno out kao design, sada ti isti pobjedjuju jer imaju i reciklazu. only in kroatistan!