Nesnosna buka, kolona uzduž cijele prometnice, zagušenost automobilima, popucali i trošni asfalt, nedostatak nogostupa... Svi ti prometni problemi stali su u tek kilometar dugu Aninu ulicu koja se proteže kroz zagrebačko naselje Rudeš. Kako nam govore tamošnji stanovnici, gužve ih ne zaobilaze ni u obično najmirnijim dijelovima dana, jer njihova je dvosmjerna prometnica, za brojne vozače koji tom rutom prolaze, nerijetko prečica do Baštijanove i Selske.
Jedan krivi potez vodi do mehaničara
Gospodin Zvonko svakodnevno svjedoči kolonama, ali i opasnim situacijama, jer opcija za pješake osim hodanja po cesti gotovo da i nema.
– Svako jutro šećem sa psom pa znam kakav se čep ovdje stvori kada svi pohrle na posao. Uvijek strahujem i za klince iz ulice koji moraju neprestano biti na oprezu, jer komadić nogostupa stoji tek na početku, kod križanja s Golikovom, i onda ga više uopće nema – negoduje Zvonko, kojeg smeta što je nekoć mirni dio kvarta postao brza cesta kojom vladaju automobili.
Ranije je, domeće, postojala inicijativa da ulica postane jednosmjerna te da se promet probije i preusmjeri na jednu od obližnjih sporednih odvojaka kako bi se ona rasteretila, ali to je ostalo tek na razini ideje. Za tu je zamisao čuo i Zdenko, stanovnik jednoga takvog odvojka, koji upravo zbog problema sa zagušenim prometom dnevne obveze obavlja na električnom romobilu.
– Auto stoji u dvorištu i gotovo se njime ni ne koristim, jer je situacija postala prestrašna, ali mislim da bi jednosmjerna opcija bila još i gora jer bi se onda zakrčio neki drugi dio. Problem je nastao jer se kvart preizgradio. Ovdje su nekad mahom bile obiteljske kuće, a sada se dosta parcela prodaje, one se ruše i grade se stambene zgrade. Danas svaka obitelj ima dva i više automobila pa trpimo nasljeđe takve prakse – smatra Zdenko. Prometni kaos najgori je ujutro, zbog čega negoduju i roditelji.
– Vrtić je od naše kuće udaljen pet minuta, no ujutro mi treba pola sata da dođem do njega jer nogostupa nema pa stalno moram stajati i propuštati vozače, što zna biti stresno. Infrastruktura u kvartu je očajna – govori rudeški tata Tomislav.
Šećući od jednoga do drugoga kraja ulice i sami nalijećemo na niz problema. Zbog nedostatka nogostupa automobili onuda voze kako stignu, posebno zato što moraju oprezno izbjegavati dijelove asfalta koji su popucali ili izbijeni te su posljedično nastale i rupe koje se za kišnih dana, govore nam susjedi, napune vodom pa jedan krivi potez može izazvati štetu na amortizerima i skupi odlazak kod automehaničara.
Problem kvart "žulja" 10 godina
Gotovo da i nema doba godine kada se u nečijem dvorištu nešto ne radi pa zbog potreba gradilišta dio automobila stoji ispred ograde i blokira put, dodaje prodavačica voća koja štand ima na početku ulice uz potok Kustošak. Onda se pak manevrira u suprotnoj traci i ponovno nastaje kaos.
– Nogostupa nema pa se pješaci u takvim situacijama nemaju gdje skloniti, već i po nekoliko minuta znaju čekati da se promet raščisti da mogu mirno dalje do svojih ulaza. Bojim se da će se promet još i više zagušiti na tom potezu, jer stalno niču nove zgrade. Nema ni dovoljno pješačkih prijelaza jer iako je ulica relativno uska, ne možete ni zamisliti koliko se tu zna jurcati, pa ne bi bio naodmet još neki oblik upozorenja da ovdje ima pješaka. Nešto se hitno mora napraviti – govori nam prodavačica.
>>VEZANI ČLANCI:
Rješavanje situacije u Aninoj ulici možemovci su uvrstili u svoj predizborni program, izrijekom je navodeći kao jedan od punktova u sastavu četvrti Trešnjevka – sjever na kojemu se stvaraju nepotrebne gužve.
Da će se njome uskoro ozbiljno pozabaviti, tvrdi nam šef četvrti Roman Karaturović. Pojašnjava kako su posljednjih godinu dana u kontaktu sa Sektorom za ceste koji djeluje pri gradskom "megauredu", u sklopu kojeg se radi projekt rekonstrukcije Anine ulice.
– Svjesni smo problema tamošnjih stanovnika. Prometnica je poprilično uska, nogostupa nema pa je situacija posebno opasna za pješake. Projekt rekonstrukcije prošlog smo tjedna predstavili vijećnicima Mjesnog odbora Rudeš i oni su ga prihvatili. To je jedan od prioriteta koji svakako planiram ostvariti do kraja svojeg mandata – govori nam Karaturović pa dodaje kako je, na razini četvrti, nužno uvesti reda i u Kostelsku te Lošinjsku ulicu.
A kako će točno izgledati rješenje u Aninoj, trebalo bi biti poznato uskoro. Dosad se razmatralo uređivanje nogostupa samo s jedne strane, pojašnjava Karaturović, ali tu nastaje problem sa stajališta prometne sigurnosti. Obostrani nogostup, s obzirom na gabarite ulice, potencijalno bi ispao manji od zakonom propisanih mjera.
– Postojalo je i rješenje da ulica bude jednosmjerna, ali sada je realnije da to bude u jednome njezinu dijelu. Mene taj problem žulja već deset godina, a s obzirom na to da je kvart prenapučen, promet je zaista jedna od glavnih boljki s kojima se moramo izboriti – zaključuje Karaturović.
>>VIDEO: Putnik Robert o novim tramvajima: Udoban je, tiši je od niskopodnih