Zagrebački električni tramvaj slavi 133. rođendan, a povodom toga sve građane pozivaju da se pridruže na jedinstveno putovanje kroz vrijeme. U jutarnjim satima 5. rujna 1891. godine prvi put su planirano i organizirano zagrebačkim ulicama krenula tramvajska kola, pokretana jednom konjskom snagom, a koja su 1910. godine zamijenjena električnim.
A kako bi na poseban način proslavili ovaj važan jubilej, u suradnji s Tehničkim muzejom "Nikola Tesla" iz ZET-a su organizirali prigodnu vožnju muzejskom linijom 21 s legendarnim modelom tramvaja M24., koji je proizveden točno prije 100 godina u ZET-ovim radionicama pod stručnim vodstvom inženjera Dragutina Mandla.
Muzejska linija 21 će u četvrtak, 5. rujna, voziti na relaciji:
- Ljubljanica - Vodnikova - Glavni kolodvor - Trg žrtava fašizma - Trg bana Josipa Jelačića - Frankopanska - Savska - Ljubljanica.
VEZANI ČLANCI:
Prvi polazak ostvarit će se s Ljubljanice u 10, a zadnji u 15.30 sati. Linija prometuje u slijedu polazaka od oko 50 minuta. Vožnja se odvija uz korištenje svih redovitih stajališta i potpuno je besplatna.
Iz ZET-a tako pozivaju sve građane da dožive duh prošlih vremena u najstarijem zagrebačkom tramvaju, koji je ujedno i dragocjeni eksponat Tehničkog muzeja "Nikola Tesla". Posebnost te vožnje dodatno naglašavaju i motorna kola broj 11, proizvedena 1926. godine, te prikolica 559, nastala pregradnjom prvog električnog tramvaja iz 1910. godine, tipa Ganz T50.
Za nas 30+ godisnjake ove fotografije bude ugodna sjecanja bez artritisa, kada su djevojke bile ljepse, slade se ljubile, kada nije bilo previse zurbe a setnje gradom su bile ugodne, manje opasno prelaziti ulicu. Vjerovali ili ne ali klinci su se igrali na ulicama na kojima bi to danas bilo samoubitacno (Vodnikova - Mihanoviceva; zeleni val koga tada nitko nije niti sanjao a "platone" natovarene balama duhana vukao je par konja preko Savske ceste uzduz Krsnjavoga pokraj osnovne skole na sjevernoj i vojnih kasarni na juznoj strani prema Tvornici duhana.) Tramvaj je tada bio manje koristen jer radnistvo si bas i nije moglo priustiti trosak prijevoza. Ljudi su na rad zustro koracali ulicama s Tresnjevke ili Martinovke prema Paromlinu i dalje na istok do Radnicke ceste.