razdražljivi ovisnici

Djeca i tehnologija: Posljedice buljenja u TV, mobitel i kompjutor za školarce

djeca tehnologija
Foto: Jan Haas/DPA/PIXSELL
1/2
11.09.2014.
u 17:13

Kad provode previše vremena pred TV-om ili na internetu, postaju razdražljivi, teže se koncentriraju

I kad roditelji rastrgani između poslovnih i obiteljskih obveza, ako uopće rade, ili izmučeni brigom za golu egzistenciju ako ne rade, znaju da im djeca provode previše vremena pred televizorom, na internetu ili igrajući igrice na mobitelima, ne pali im se lampica za uzbunu sve dok im djeca ne postanu razdražljiva, depresivna i ne popuste u školi.

A to su, upozoravaju stručnjaci, znakovi ovisnosti o TV-u, internetu, mobitelu, na koje bi morali reagirati postavljanjem čvrstih obiteljskih pravila.

I dok se s jedne strane djecu zatrpava školskim gradivom i izvanškolskim obvezama, s druge strane još se ne polaže dovoljno pozornosti u osvješćivanju djece i roditelja koliko je buljenje u ekran za njih štetno te na ovisnost o internetu i igricama.

Ovisni o igrama i FB-u

Voditelj Centra za zaštitu mentalnog zdravlja djece zagrebačke Klaićeve bolnice i dječji psihijatar dr. Nenad Jakušić ističe da osnovci do puberteta ne bi trebali provoditi pred TV-om, na internetu ili igrajući igrice na mobitelu više od sat vremena dnevno.

Sve preko toga može štetiti njihovu psihofizičkom razvoju i obavljanju školskih obveza. Srednjoškolci pak mogu provoditi najviše dva sata dnevno pred TV-om, na društvenim mrežama, a da im to ne šteti za psihički razvoj i ispunjavanje obveza. No, dr. Jakušić napominje da treba napraviti razliku između korisnih sadržaja na TV-u jer, ako djeca gledaju dokumentarac, to im ne šteti, za razliku od duga gledanja plitke zabave.

Foto: pixabay

Istraživanje Hrabrog telefona i zagrebačke Poliklinike za zaštitu djece pokazalo je da je sve više osnovaca koji hrle na Facebook. Čak 68% ispitane djece otvorilo je svoj profil prije 13 godine. Istodobno svako treće ispitano dijete misli da bi trebalo manje vremena provoditi na internetu. Foto: Thinkstock

– Djeca koja provede previše vremena pred kompjutorom, TV-om i na mobitelu postaju razdražljivija, kvari im se koncentracija, teže se preusmjeravaju na koristan sadržaj i na nastavu. Lošije im je pismeno izražavanje i apstraktno razmišljanje.

Osobito je provođenje previše vremena pred televizorom ili u igranju igrica štetno za djecu koja imaju problem s koncentracijom, poremećaj u ponašanju ili epilepsiju – govori dr. Jakušić.

Osnovci su, kaže dr. Jakušić, obično ovisni o igricama, a srednjoškolci o internetu i Facebooku (FB).

Istraživanje Hrabrog telefona i Poliklinike za zaštitu djece na uzorku od 1489 djece lani je pokazalo da je sve više osnovaca koji hrle na FB.

Tako je 68% ispitane djece otvorilo profil prije 13. godine. Rješenje da se dijete makne od buljenja u ekran nije ni u tome da ga se previše optereti izvannastavnim aktivnostima.

Potroše se...

– Rekreativno bavljenje sportom djece dva, tri puta tjedno je korisno, razgibaju se, potroše lošu energiju, bolje pamte. Ali ako svaki dan nakon škole imaju neku aktivnost pa idu i na sport, na engleski i u glazbenu školu, to je opterećenje.

Djeca trebaju imati slobodu u korištenju slobodnog vremena jer, i kad se čini da dobro prihvaćaju jako strukturirane aktivnosti i sami žele sve i svašta, nakon nekog vremena jednostavno se potroše pa ih boli glava ili trbuh... – kaže dr. Jakušić.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?