Znaju Velikogoričani, trebat će im otprilike onoliko živaca koliko su ih Zagrepčani potrošili čekajući uređenje Ulice kneza Branimira i onoliko živaca koliko upravo troše čekajući sljemensku žičaru kako bi “prožvakali” silu obećanja o najavljenom projektu novog prometnog povezivanja dvaju gradova tramvajem. No, tu količinu živaca Velikogoričani svakako moraju pomnožiti s još barem dva, tri mandata istog vodstva u oba grada. Nužna im je to računica da bi se zaštitili od nepotrebna razočaranja iščekivanjem projekta. Čak i onda kada se iz zagrebačke blagajne vadi tri milijuna kuna za izradu projektne dokumentacije buduće trase tramvaja.
Iz blagajne tri milijuna kuna
Sada, naravno! Iako je ona, otkako je vijesti o tramvaju između dva grada, već mogla biti i plaćena i napravljena. Vijest u ovoj vijest jest da će Velikogoričani tramvajem do Zagreba putovati 33 minute. I još bolja – da će tramvaj voziti svakih devet minuta. Brojke su to zbog kojih bi ozbiljno mogla proključati plemenitaška turopoljska krv u svima onima koji godinama putuju ZET-ovim busom 268.
Pokaz 610 kuna mjesečno
Ne igra se samo tako statistikom, a radi što boljeg rezultata uoči lokalnih izbora. Još manje u vremenu kada ZET kao jedini gradski prijevoznik na toj najprometnijoj trasi godinama ne uvažava pritužbe na nekulturu vozača i kada oni u 268-ici iz jutra u jutro, naročito kišno, sunčano, maglovito, kakvo god, odjednom zaborave što je vozni red. Dapače – takvim danima vozni red tek je mrtvo slovo na papiru. Znaju to, ako ne čelnici dvaju gradova, ako ne šefovi u ZET-u, onda vozači. Slušaju tada opravdane komentare Goričana koji se ljute jer za uslugu koju mjesečnim pokazom plaćaju 610 kuna – kasne. A prvi snijeg da i ne spominjemo! Znaju tada, do Zagreba će putovati sat i pol. Svake godine ista priča.
A sada i budući tramvaj ima isti raspored polazaka kao i autobus 268! Zastrašujuća priča – dva prometala, oba ZET-ova. I već oba kasne – tramvaj u planovima, bus u svakodnevici.
prigradska naselja ili gradovi ala Velika Gorica, Dugo Selo, Sesvete i Zapresic se svugdje u svijetu spajaju s centom grada lokalnim vlakovima koji su puno brzi od tramvaja i mislim da bi to trebalo graditi a ne bulazniti o tramvaju do Gorice ili Zapresica