VW Golf 1,5 TSI 4LIFE

Novi Golf u početnoj verziji uz bogatu opremu: dizelaš se rijetko kome isplati, u kabini pravi high-tech osjećaj

Foto: Mladen Milčić
1/15
18.10.2024.
u 08:08

Isprobali smo novog početnog benzinca 1,5 TSI sa 116 KS koji nudi vrlo dobre performanse uz odličnu potrošnju goriva

Stigao je novi Golf, odnosno redizajnirana verzija osme generacije najveće legende na četiri kotača u Hrvatskoj, ali i u Europi. I premda je SUVomanija preuzela primat na našem tržištu novih automobila i Golf više nije među najprodavanijim modelima, na europskom tržištu se još uvijek drži odlično. U prvih šest mjeseci 2024. je na drugom mjestu po prodaji, odmah iza Dacije Sandero. Međutim, Golf je u Hrvatskoj i dalje daleko najtraženiji kao rabljeni automobil iz unosa, pa je kad se gleda kumulativni zbroj registriranih novih i rabljenih automobila Golf još uvijek najtraženiji, odnosno ima najviše novih registracija.
Golf se koncepcijski, prije svega dimenzijama već više od 30 godina nije bitno izmjenio. S trećom generacijom je stigao iskorak od 20 cm u duljinu, na 420 cm, i od tada je Golf "porastao" za 8 cm, na današnjih 428,6 cm uz međuosovinski razmak od 262 cm koliko je dugačka nova verzija, takozvana 8.5 serija.


Dok su neki konkurenti otišli čak i do 4 i pol metra, Golf je ostao pravi kompaktni hatchback, što ga čini vrlo praktičnim u svakodnevnoj vožnji, a opet dovoljno prostranim i za obiteljske potrebe uz prtljažnik od 380 litara. Dakako, nudi se i prostranija karavanska Variant verzija s prtljažnikom od 610 litara.
Kako nam je potvrdio zimus šef Volkswagena Thomas Schäfer nova 9. generacija Golfa na tržište će stići 2030. i bit će isključivo električna. 
Na prvi test smo preuzeli klasičnu hatchback verziju uz početni turbobenzinski motor, koji je sada četiricilindarski 1,5 TSI (umjesto trocilindarskog 1,0 TSI-ja) sa 116 KS i 220 Nm okretnog momenta uz 6-brzinski ručni mjenjač i opremu 4Life, posebno skrojenu za hrvatsko tržište koja za nižu cijenu od druge razine opreme Life nudi više opreme (dodatno zatamnjena bočna stakla straga i stražnje staklo, kameru za vožnju unatrag, paket "Winter" - višenamjenski grijani upravljač presvučen kožom, grijanje prednjih sjedala, indikator razine tekućine za pranje vjetrobranskog stakla, tekstilne podne prostirke i radio "Ready 2 Discover") i čini se kao najrazboritija kupnja. Pored toga 4Life nudi zaista bogatu opremu poput LED glavnih svjetala, ambijentalnog osvijetljenja u 10 boja, Apple Carplay i Android Auto povezivosti, automatske klime, 16" lakometalnih naplataka, automatskog održavanja razmaka s kočenjem u nuždi sa sustavom prepoznavanja pješaka i biciklista, velikog multimedijskog središnjeg ekrana osjetljivog na dodir dijagonale 32,8 cm i 10,25-inčne digitalne instrumentne ploča Digital Cockpit Pro. 

Foto: Mladen Milčić


Za upravljačem je poznati golfovski osjećaj, materijali su kvalitetni, a završna obrada odlična, na poznatoj VW razini. Zaista impresivno djeluje golemi središnji ekran od 32,8 cm koji nudi zaista mnogobrojne multimedijske mogućnosti. Njegovo korištenje je jednostavno i fluidno, kao i povezanost s pametnim telefonom pa se nakon prvotnog povezivanja svakim ulaskom u automobil na ekranu zrcali vaš telefon uz imenik ako to želite i sve aplikacije poput navigacije. Ispod ekrana je izdvojena kontrolna traka za podešavanje klimatizacije. Digital Cokpit Pro instrumentna ploča od 26 cm nudi ekran visoke rezolucije i različite grafičke prikaze svih relevantnih podataka vezanih za vožnju i multimedijske sadržaje. Većina kontrolnih funkcija nalazi se i na trokrakom upravljaču, a tipke više nisu haptične već fizičke, što je svakako praktičnije rješenje. 
Vozač i suvozač sjede komforno, iako bi bilo dobro da imaju koji centimetar više u širinu, no to je ipak kompaktna klasa. No, straga za noge ima zaista dosta prostora, čak i za više odrasle osobe na duža putovanja. Prtljažnik prima 381 litru, a može se obaranjem sjedala proširiti do 1237 l. Sjedala su udobna, a 4Life oprema nudi i podesivu potporu za kralježnicu na prednjim sjedalima. Vrlo je lagan zadatak vozaču pronači idealnu poziciju i osjećaj za upravljačem je odličan, baš kao i preglednost. 


Početni benzinac sada umjesto tri ima četiri cilindra, što je svakako plus, ali i veću kubikažu. Već poznati 1,5 TSI koji se i dalje nudi sa 150 KS, dolazi u prigušenoj verziji sa 116 KS i 220 Nm od 1500 do 3000 o/min. I vozi sasvim solidno, ubrzanje do stotke je 9,9 s, a najveća brzina 203 km/h. Treba li vam brže? Velikoj većini vozača zaista ne treba. Uz precizni 6-stupanjski ručni mjenjač čini cjelinu koja u svim režimima vožnje daje dovoljno snage i momenta za ugodnu vožnju. A vožnja je prije svega komforna, jer Golf je čini nam se veći naglasak stavio na udobnost u vožnji u odnosu na dinamiku. Ovjes više nije njemački tvrd kao nekada, već se vozi udobnije i komfornije. No, Golf i dalje spada u gornji dom vozačkih kompaktnih automobila i može se dinamično voziti zavojitom cestom. Za zabavu uz pravu sportsku vožnju tu su ionako modeli Golfa sa znakom GTI i R.


A Golf 1,5 TSI sa 116 KS impresionira potrošnjom. U čistoj gradskoj vožnji imali smo prosjek od 7,1 l/100 km, što je skoro na razini dizelaša u zagrebačkim gradskim špicama. Dakako, čim se izađe na otvorenu cestu potrošnja pada i debelo ispod 6 litara. Na autocesti je Golf stabilan i dobro zvučno izoliran pa duža putovanja ne zamaraju, dapače, i s ovim motorom je i s obzirom na umjerenu potrošnju vrlo dobar. Dizelaš 2,0 TDI sa istovjetnih 116 KS, koji je 2800 eura skuplji, isplati se onima koji voze mnogo kilometara, dok je nekom s prosječnom godišnjom kilometražom praktički neisplativ.
Cijena Golfa 1,5 TSI 116 sa spomenutom bogatom i vrlo dobro posloženom opremom 4Life stoji 27.560 eura, dok početni model s istovjetnim motorom stoji 23.499 eura. 
 

Ključne riječi

Komentara 4

PE
Penkalar
10:05 18.10.2024.

Das Auto schrot kanta za 27.500 €! Za te novce se kod BYD, Forthinga ili Geely dobije za klasu vise auto sa punom opremom i 7-10 god. garancije.

PN
premda_nije
10:35 18.10.2024.

Biste li nam pojasnili kako se ne isplati kupiti dizel za 2.800 eura više, kad se vozi jeftinije, manje troši, a kad će mu jednog dana kod prodaje rabljenog cijena biti barem za isto toliko viša?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije