Iako brojni prometni stručnjaci kružni tok često navode kao najbolje prometno rješenje, brojni se vozači u njemu ne snalaze pa često dolazi do nesreća.
Portal automobili.hr donosi najčešće pogreške koje se događaju u kružnom toku:
1. Sudar na ulazu u kružni tok
Najčešći prometni prekršaji događaju se prije samog ulaska vozila u kružni tok. Osoba koja ulazi u kružni tok provjerava lijevu stranu, kreće, ali katkada naglo zaustavlja vozilo jer nije sigurna u nesmetan ulazak i moguće oduzimanje prednosti vozilu koje se već nalazi u kružnom toku. Naglo kočenje izaziva nalet vozila koje dolazi iza jer je osoba iz tog vozila već spremna za ulazak u kružni tok, a pogled i pažnja usmjereni su ulijevo. Stoga oprez i gledajte ispred sebe prije zaustavljanja svog vozila!
2. Sudar zbog loše procjene
Prilikom ulaska u kružni tok morate dobro procijeniti brzinu vozila u kružnom toku, njihov položaj, mogućnosti vašeg vozila i vaše vozačke vještine.
Savjet: Ulazite u kružni tok i dalje prateći položaj i brzinu vozila koja su u dolasku!
3. Sudar zbog nepoznavanja prometnih propisa i sigurnosnih pravila
Vozila koja zadržavaju smjer i svoj prometni trak, imaju prednost. Vozila koja su u srednjem traku i izlaze iz kružnog toka mogu zbuniti vozače. Vozači iz srednjeg traka smatraju da zbog isprekidane trake prema izlazu mogu izaći s prednošću prolaska. No dakako, u krivu su!
Savjet: Obrnuta situacija od navedene – ako ste u desnom prometnom traku i nastavljate ravno (ravno znači nastaviti kružiti kružnim tokom), pazite na vozila u srednjem prometnom traku! Pratite svoj trak i budite koncentrirani na izlaske, ali i na druga vozila unutar kružnog toka.
>> Novi kružni tok na Šalati, na križanju Voćarske i Vončinine
Rotor Remetinec je primjer jednog vrlo loseg i opasnog rotora, gdje nedostaje odgovarajuca signalizacija, putokazi i upozorenja za vozace. Naprosto je van pameti kako vozeci brzo ulaze u rotor i presijecaju jedni drugima trake. Bilo bi logicno ukjuciti pokazivace smjera prilikom ulaska i izlaska sa rotora, ali mnogi to ne cine. Posljedica je vise od 100 nesreca godisnje. Prometni strucnjaci u suradnji sa Gradskim uredom za promet trebali bi hitno djelovati. Netko bi trebao i odgovarati zbog te prometne sramote.