Nova Mazda3 izgleda fantastično, kao mala “šestica”, a provjerili smo i je li jednako dobra. Odlična sjedala koja dobro drže tijelo, fini materijali, minimalistički dizajn unutrašnjosti sa 7” ekranom sa svim bitnim funkcijama i kvaliteta koja se osjeća pri svakom mijenjanju brzina, dodavanju gasa, prolasku preko neravnina ili dinamičnom ulasku u zavoj, odaju da su japanski inženjeri napravili vrhunski posao. Prvi dojam je da sjedite u premiumu. Jedino što nas je brinulo pri sjedanju u Sport (hatchback) izvedbu je hoće li novi početni motor od okruglih 100 KS biti dovoljan za solidno pokretanje nove Mazde3. Da odmah riješimo dvojbe oko motora, 1,5-litreni benzinac bit će dovoljan većini vozača.
Iako je sa 446 cm dužine među najvećima u klasi, prema masi od 1265 kg je jedan od najlakših. To svakako doprinosi poletnosti (10,8 s do stotke i maksimalnih 182 km/h) i dobroj potrošnji (prosječna tvornička 5,1 l/100 km). Nismo uspjeli potrošnju držati na toj razini, ali 6,3 l/100 km u prosjeku smatramo vrlo dobrim. Ključ živahnosti motora sa 100 KS i 150 Nm pri 4000 okretaja je u omjeru kompresije 14,0:1, istovjetnom dizelskom motoru. Šestbrzinski mjenjač je vrlo precizan.
Prostora na stražnjoj klupi i za koljena i za glavu ima dovoljno, više nego što smo navikli u kompaktnoj klasi, ali je zbog toga prtljažnik od 364 litre ispod prosjeka u segmentu. Ali, za zahtjevnije postoji sedan sa 419 litara.
A cijena? Početni benzinac sa solidnom opremom stoji 119.165 kuna, dok s drugim paketom opreme Challenge koji dodatno nudi 16” alu naplatke, 7” zaslon, kožni upravljač sa audio komandama, 2-zonski klima uređaj, lumbalnu potporu na sjedalu vozača, tempomat... stoji 133.865 kuna. Svakako preporučamo doplatu za parkirne senzore od 2904 kune.