Skandal vezan za softver kojim su lažirani testove emisije stakleničkih plinova koji su na Volkswagenovim vozilima otkrili američki inspektori širi se i na Europu.
Njemački ministar transporta kazao je kako je ta tvrtka priznala da je i na vozilima koja je prodavala u Europi koristila taj isti softver. Kako su vozila s dizelskim motorima znatno popularnija u Europi nego u Sjedinjenim Državama, razmjeri ovoga skandala u Europi bi mogli biti puno ozbiljniji nego s onu stranu Atlantika. U SAD-u ima oko pola milijuna takvih VW vozila, a kako je spomenuti softver primijenjen na 11 milijuna vozila, broj takvih VW dizelaša koji kruže ulicama i cestama europskih zemalja mogao bi biti višestruko veći.
Kao Velika Britanija
Neke posljedice ovoga skandala već su vidljive, no vrlo brzo na vidjelo bi mogli izaći još neki poprilično šokantni podaci. Naime, izračunato je da vozila, čije su emisije štetnih plinova lažirane, u atmosferu izlučuju milijun tona tih plinova više nego što bi izlučivala da podaci nisu "frizirani". Za usporedbu, to je količina štetnih plinova koju u atmosferu tijekom jedne godine emitira cijela Velika Britanija!
No nevolja se ne zaustavlja samo na Volkswagenu zato što postoji vrlo opravdana sumnja da se i drugi proizvođači automobila koriste sličnim softverom kako bi postigli iste ili slične rezultate. Stoga je najavljeno da će se u Europi obaviti testiranja i na drugim markama automobila. Ako ta testiranja pokažu pozitivne rezultate, autoindustrija bi mogla na globalnoj razini biti optužena za namjerno lažiranje podataka koje je izravno utjecalo na kvalitetu zraka i na globalne emisije stakleničkih plinova.
Britanski dnevni list Guardian piše da je upravo Volkswagen bio najveći zagovornik dizelskih motora, što je brojne europske vlade dovelo do toga da su snizile poreze i trošarine na dizelska goriva zato što su proizvođači automobila tvrdili da su dizelski motori ekološki puno prihvatljiviji od benzinskih, a te tvrdnje zapravo su temeljili na rezultatima testiranja za koje su znali da su lažni zato što su ih sami lažirali.
Političke posljedice
Kako su tim podacima utjecali na političke odluke vezane za poreznu politiku i zaštitu okoliša, moglo bi se reći da je Volkswagen, a možda i neki drugi proizvođači automobila, nanio ogromnu štetu proračunima zemalja koje su favorizirale dizelaše i stimulirale građane da kupuju takva vozila. O posljedicama ovoga "dizelaškog skandala" moglo bi biti riječi i na velikom klimatskom summitu koji se u prosincu održava u Parizu.
No više od svega ovaj skandal mogao bi nanijeti nepopravljivu štetu njemačkom proizvodu općenito, koji je cijeli svijet smatrao simbolom kvalitete i pouzdanosti, nečim za što se isplati izdvojiti više novca.
>>Čak 11 milijuna Volkswagenovih automobila zahvaćeno je 'dizelskom aferom'
>>"Afera dizel" uzela je VW-u 15 milijardi eura!
>>Drastičan pad dionica Volkswagena, njemačkom automobilskom divu prijeti 18 mlrd. kazne
Većina njih mulja i sa potrošnjom i sa emisijama štetnih plinova. Za sada su uhvatili VW a kroz neko vrijeme kada se počne dokazivati i drugima proizvođačima, afera će naglo splasnuti i ugasiti se a VW neće platiti ništa....