Dok se hrvatsko tržište lani hvatalo za svaku flotnu kupnju ministarstva ili neke državne tvrtke, eventualno i rent a car kompanija, tumačeći taj kratkotrajni impuls značajnim rastom tržišta, europsko je tržište automobila u praksi pokazalo kako izgleda pravi, zdravi rast. U svakom od lanjskih 12 mjeseci europsko tržište automobila zabilježilo je rast.
Najsnažnija Njemačka
Po podacima tvrtke JATO Dynamics, vodećeg analitičara podataka s europskih tržišta automobila, tijekom 2014. godine u Europi je prodano 12,995.397 novih osobnih automobila. To znači da je na godišnjoj razini europsko tržište novih automobila zabilježilo 5,3-postotni rast. Tijekom 2013. godine, naime, u Europi je ukupno prodano 12,340.650 novih osobnih automobila. Također, 5-postotni rast zabilježen je i u prosincu 2014. godine, što ukazuje da će se rast tržišta nastaviti i ove godine.
Najsnažnije tržište i dalje je njemačko, koje je kraj protekle godine dočekalo sa 3,036.773 novoregistrirana automobila, odnosno 2,9 posto većim tržištem nego godinu dana ranije. Među najvećim tržištima još su Velika Britanija (2,476.435 automobila), Francuska (1,795.885) i Italija (1,369.772). S druge strane, tržišta Austrije, Belgije, Srbije (prodanih 18.048 automobila), Švicarske i Nizozemske - od tržišta koje u sklopu ove analize promatra JATO Dynamics - lani su ubilježila pad prodaje novih automobila, u odnosu na godinu ranije. Hrvatsko tržište raslo je do ukupnih 33.409 automobila (+19,7 posto). U prosincu je naše tržište palo za 4,5 posto u odnosu na prosinac 2013. godine.
Snažan rast Dacije
Volkswagen je u Europi ostao dominantna marka, a teško da će se to i ove godine promijeniti, s obzirom na dolazak nove generacije Passata, ali i na činjenicu da je Volkswagen prilično odmaknuo drugoplasiranom proizvođaču.
Ford je, naime, u Europi lani prodao 961.844 automobila (+4,3 posto). Opel je na trećem mjestu sa 885.714 prodanih novih automobila (+7,4%). U deset najprodavanijih marki još su redom Renault, Peugeot, Audi, BMW, Mercedes, Citroen i Fiat. Najveći rast prodaje u top 10 bilježi Renault, koji je rastao za 9,2 posto, no rast sestrinske marke Dacia još je upečatljiviji jer iznosi 24,6% odnosno Dacia je lani prodala 72.057 automobila više nego 2013. godine.
Najprodavaniji model ponovno je VW Golf, a na drugo je mjesto zasjela Ford Fiesta. Slijede Renault Clio, VW Polo, Opel Corsa.
nova mazda 3 je za barem trećinu ispred, po svim mjerilima