Imate li ih i vi?

10 e-mail navika koje izluđuju

računalo
Foto: AFP
1/3
11.12.2013.
u 10:33

Svatko od nas ima svoj sistem slanja i pisanja e-mailova. Neke stvari koje mi možda ne primjećujemo, primatelje naših e-mailova ipak može izludjeti.

Koje su to navike pri pisanju i slanju e-mailova koje izluđuju njihove primatelje, donosi Forbes:

1. Naslov e-maila

Namjera: Napišete li u naslov, primjerice, "HITNO", nadate se da ćete naglasiti važnost sadržaja.

Percepcija: Naslov implicira da je vaš e-mail važniji od svih ostalih koje je primatelj dobio. Dobiva se dojam da ste umišljeni i da ne poštujete vrijeme drugih.

2. Pisanje isključivo velikim slovima

Namjera: Velikim slovima nastojite naglasiti što mislite, želite biti sigurni da primatelj zna što vam je važno. Velika slova znače: ova poruka znači da sam pod stresom.

Percepcija: Poruka pisana velikim slovima vrišti s ekrana. Velika slova šalju arogantnu poruku. Jednako je i s uporabom (pre)više interpunkcijskih znakova. Jedan uskličnik je dovoljan.

3. Odgovaranje na pogrešno pitanje

Namjera: Kada kolega iz grupnog e-maila odgovori na pitanje koje se tiče vašeg područja prije nego što ste vi imali priliku odgovoriti, on vas želi "sačuvati" od odgovaranja na pitanje jer, eto, i on također zna odgovor.

Percepcija: To je virtualna verzija vikanja odgovora, a da niste dignuli ruku. Vaši kolege mogli bi pomisliti da podcjenjujete njihov autoritet ili još gore, da imate pik na njihovu poziciju.

4. Zahtjev da vas se uvijek stavi u "CC"

Namjera: Želite izbjeći probleme tako da budete uključeni u sve aktivnosti i da ništa ne propustite.

Percepcija: Ostavljate dojam kontrolirajućeg upravitelja koji ne vjeruje svojim zaposlenicima. Zašto su onda uopće zaposleni?

5. Prepravljanje e-mailova od kolega

Namjera: Želite osigurati da vaši nadležni pred sobom, na vrhu inboxa, imaju e-mail koji nema gramatičke pogreške pa ispravljate e-mail od kolega i ponovno ga šaljete šefu.

Percepcija: Javno sramoćenje kolega neće vas dovesti nikamo. Ovo se neće svidjeti ni vašem šefu ni kolegi.

6. CC-anje

Namjera: Kada s kolegom putem e-maila rješavate konflikt u CC stavite šefa kako biste učinkovito riješili problem.

Percepcija: Ovakvo nešto je podmuklo, ostavlja se dojam ulizivanja šefu jer pred njim želite ocrniti kolegu.

7. Trenutna provjera primitka maila

Namjera: Želite provjeriti je li primatelj primio i pročitao vaše e-mailove i logično vam je da ga odmah nazovete ili mu pošaljete još jedan e-mail.

Percepcija: Ako želite brzi odgovor, učinkovitije je da ga odmah potražite telefonski. Ako pošaljete e-mail ubrzo nakon što ste poslali prvu poruku ispast ćete nestrpljivi.

8. Prečesta uporaba crvene zastavice

Namjera: Pročitaj moj e-mail!

Percepcija: Pretjerate li s uporabom oznake za prioritetni e-mail, samo ćete povećati mogućnost da se vaši budući e-mailovi ne pročitaju.

9. Autoodgovor u kojem objašnjavate da ste prezaposleni i da ćete se javiti čim uhvatite vremena

Namjera: Smatrate da je slanje autoodgovora na svaki e-mail koji ste primili pristojno.

Percepcija: Primatelj dobiva dojam vašeg superiornog stava.

10. Ponovna uporaba starog lančanog maila

Namjera: Želite nekome olakšati tako da cijeli razgovor ima na jednom mjestu. Umjesto da otvorite novi e-mail odgovarate primatelju u starom e-mailu.

Percepcija: Lijeni ste, neorganizirani i imate loše e-mail navike.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije